Alla inlägg den 8 november 2008

Av Sofia - 8 november 2008 11:39


Ser ni felet i det här stycket?


”Vad gäller för den som vill försöka bli lyckligare? Tja, inte särskilt överraskande handlar det vare sig om shopping, att skulptera om kroppen eller att försöka domptera om psyket i en positivare riktning. Inte ens religion och andlighet är någon garanterad väg till lyckan.”


Jag gjorde inte det på vår första tenta. Och det var delvis därför jag kuggade. Med ett poäng. Surt, men sant. Idag hade jag hur som helst ställt in mig på att göra omtenta på den här så kallade språkdelen. Klockan 14.00 i bibliotekssalen. Nu fick jag ett sms av en kurskamrat ”Ingen tenta för dig idag? Såg dig inte i salen.”


Då har smurfarna på vår skola ändrat tiden för tentan. De har inte sagt det till oss, utan bara lagt ut informationen på kurswebben. Jag har varit inloggad där dagligen den här veckan, men ändå har ändringen gått mig förbi. Helpyttes vad less jag blir! Jag kräks. Så, det som gäller nu är omtenta på den här omtentan i anslutning till praktiken i januari, vilket innebär att jag går miste om en hel helg hemma hos familjen och pojkvännen i norr.


Tänk vad ett poäng kan ha storbetydelse.

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Ovido - Quiz & Flashcards