Alla inlägg den 25 november 2008

Av Sofia - 25 november 2008 22:50


Nu är jag glader igen. Anna kom hem, det var typ det som krävdes. Det är inge roligt att komma fram till en tom lägenhet och sitta och uggla, i kontrast till all kärlek jag fått i helgen. Ni vet vad de säger? Borta bra men hemma bäst. För mig kommer nog "hemma" alltid att vara Nordmaling/Umeå. Men det är ganska skönt här nere också.   


Kvällens gladhetsfaktorer:

  • Anna har bjudit med mig på Klungan + middag på lördag
  • Jag har kommit på ett ämne till riksartikeln
  • Skellefteå vann i förlängning mot Färjestad
  • Knäckglassen som minst-systra lämnat kvar
  • Biljettbokning av hemresa till jul


Det känns lika mycket vinter i Stockholm.

Av Sofia - 25 november 2008 18:20


Ni får ursäkta. Jag måste få spy lite galla nu. Eftersom mitt flyg blev inställt igår fick jag omboka min biljett till idag. Mitt plan skulle gå 09.35 Jag kom till flygplatsen vid 09.00 och när jag skulle checka in fanns inte min bokning. Jag väntade på hjälp i vad som kändes som en evighet och var helt övertygad om att jag skulle missa planet. Till slut hittade personalen mig i registret och jag fick gå igenom säkerhetskontrollen.


När jag kommer till gaten inser jag att planet är 90 min försenat. Det var bara att försöka hålla god min och vänta. Efter att ha flygigt över halva Sverige fick vi flyga i små cirklar över Stockholm i väntan på att få landa.


Jag hade självklart missat bussen till Märsta som jag skulle ha tagit två timmar tidigare och fick vänta på en annan som var 15 minuter sen. Efter det fick jag vänta på att tåget från Märsta skulle lämna perrongen då det också var försenat. Jag var framme i Huddinge 14.00 och hade missat både regeringsbesök och Jennys födelsedagslunch. Lite surigt.


Nu tycker jag väldigt mycket synd om mig själv och skyller min dåliga självdisciplin på det. Jag har inte börjat med riksartikeln (inte ens valt ämne) och jag har inte så mycket som sneglat på studielitteraturen som ligger i en ondskefull hög och väntar på mig.

Av Sofia - 25 november 2008 14:41


Det var inte så dumt att få en extra dag i Umeå. Jag låg och myste i sängen långt efter det att Jonas åkt till jobbet. Sen såg jag den animerade filmen ”Horton hears a who” med bland annat Jim Carrey och min favvo Steve Carell i rollerna. Den rekommenderas varmt. Man blir lycklig av den.

Efter att min kusin Fannie  läst bloggen om mitt inställda plan, bjöd hon över mig på en fika. Så jag trotsade snöstormen och tog en vinterpromenad till henne. Den var allt annat än behaglig kan jag meddela, men jag är oerhört lycklig över luvkapaciteten i min nya vinterjacka!


Årets första snöbollskrig är för övrigt avklarat! Tack kussen!


Sofia i snöstorm

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards