Direktlänk till inlägg 28 november 2008

gammkärring? jag?

Av Sofia - 28 november 2008 12:04


Eftersom dollarn var lägre än lägst förekom det en del shopping på andra sidan atlanten när jag var där i våras. När jag kom hem skulle jag visa upp alla fynd för min syster. Hon är väldigt duktig på att tycka. Jag drog på mig klänningen jag har på bilden och mannekängade nöjt för henne.


Jag: Vad tycker du?

Syster: Ja, den var snygg!  


(Konstpaus. Jag ser ännu nöjdare ut, syster tittar tveksamt på mig.)


Syster: Fast alltså...

Jag: Vaaad?

Syster: Det där ser typ ut som något typ någon i min ålder skulle kunna ha på sig…typ.


Jag blev chockad. Jag visste inte hur jag skulle reagera. Hon är 17 år. Är jag så mycket äldre? Jag som hade känt mig så snygg i den där klänningen. Och nu visade det sig att den var för ungdomlig för mig. Eller? Jisses. Har jag gått och blivit så gammal? Jag har inte använt den där klänningen sen dess. Men. Jag överväger starkt att trotsa åldersbarriären och ha på mig den på vinpimplingen hos Bea ikväll.


Walking the streets of Miami Beach

 
 
Anders (Med en kniv)

Anders (Med en kniv)

28 november 2008 12:55

Hårda puckar! Finns ingen som kan kasta en in i medelåldern som en tonåring - och då spelar det liksom ingen roll att man just passerat tjugo, tror jag. På min rollatorstödda sida om trettio ser klänningen dock på intet sätt för ung ut för dig. Däremot är den kanske väl vit för en vinpimplarkväll? Såklart lite beroende på hur pimpligt det blir.

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Elin

Elin

28 november 2008 19:10

Om det var den vita klänning så tycker jag absolut inte var för ungdomlig, så länge man har benen till det så kan man ha den. Kanske inte om man har passerat fyrtiostrecket men det ser det ju inte precis ut som att du har :)

http://elinekman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Wilda

28 november 2008 19:47

Hahaha. Nån i "din" ålder??
Den där tjejen kommer vara mycket hjälpsam när du får en 50-årskris..

 
Ellie

Ellie

28 november 2008 19:48

Det är massa klipp med sånt han gjort, så man har ju sett allt innan. Men det kan ju vara kul att ha allt samlat på en film....eller nåt ^^

http://estella.bloggagratis.se

 
MesserSchmitt

MesserSchmitt

28 november 2008 20:43

Jobbig kommentar att få från syrran, men jag hoppas du valde den ikväll för det är lite wild and crazy!

Ang E4 så viljan klarar alla barriärer! ;-D

http://www.sjuhundramiljoner.bloggagratis.se

 
Bea bääst

Bea bääst

29 november 2008 02:17

whatever. Du älskade den !

http://beo.blogg.se

 
julia

julia

29 november 2008 10:58

haha, i'm sorry...

http://www.julijuzz.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 10 oktober 2012 20:56

Jag har bestämt mig för att lägga ner det här. Det innebär ju inte någon dramatisk förändring i och för sig, men jag tänkte ändå göra er uppmärksamma på att jag gör slut med bloggen - här och nu. Mitt liv är fullt av uppdateringar i alla fall och här...

Av Sofia - 12 september 2012 21:19


Amsterdam var tamejtusan hundra gånger vackrare än jag föreställt mig. Egentligen har jag bloggat rätt mycket om det redan så jag ids inte riktigt dra hela storyn, men några tidigare opublicerade guldbilder och ett filmklipp kan jag bjucka på! För al...

Av Sofia - 26 augusti 2012 16:39

Crikus tre veckor har passerat och tiden springer förbi som en annan Bolt såhär mot höstkanten.   Sen sist har jag hunnit ta med mig en hel drös 60-talister från kontoret på Iggy Pop. Great success! Jag blev samma vecka varse om att en av 70-t...

Av Sofia - 6 augusti 2012 20:08

             Jag hade tänkt stanna hemma (läs: i norr) typ en och en halv vecka. Det blev en hel vecka till. Man fastnar lätt där. Och jag hade aldrig bytt ut lugnet, korsordslösingen på stugverandan, badtunnebaden, kantarellplockningen, hjo...

Av Sofia - 27 juli 2012 20:43

En  så kallad lucköppning (man kan lära sig många nya ord av Systembolagets tonårsparlör) och Popkryss på TC med min Partykärna och mysigaste Renlund senare. Kvällen slutade med en morgon och Whiskey soda, käk och Othello hemma hos Nils. Efter det ha...

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Ovido - Quiz & Flashcards