Alla inlägg under november 2008

Av Sofia - 21 november 2008 10:54


När jag klev ur planet igår slog kylan emot mig och luften kändes lättare än lättast. Det luktade vinter. Det har jag saknat.


Så gott som jag sovit i natt var det längesen jag gjorde. Att sova inslingrad i en mans armar, det har jag saknat.


Nu ska jag ut och luncha med min favorit-Johanna. Henne har jag saknat.


Varför flyttade jag egentligen?

Av Sofia - 20 november 2008 13:56


Jag skiter i jantelagen nu. Jag är så jävla nöjd! Vi hade textgenomgång av kommunartiklarna idag. Jag fick så mycket beröm att jag inte vet var jag ska göra av den. Examinatorn sa bland annat att min text var ovanligt bra och att den förgyllt hennes dag. Sen när det var min tur att opponera på en kursare sa examinatorn att hon såg ”en bra läsare” i mig och uppmanade mina kurskamrater att utnyttja det till fullo. Shit, vad stolt jag är över mig själv! När jag lämnade klassrummet kände jag mig minst 3 centimeter längre!


  På kvällsmenyn:

Middag hos familjen Lundströms i Huddinge

Flyg – uppåt

Spooning på hög nivå!


Av Sofia - 20 november 2008 10:26

Jag har varit allmänt emo i veckan och igår berättade jag för Anna (min roomie) om att jag börjat grina till Alvedon-reklamen (ni vet den med ”that’s what friends are for-låten”) för att den var så fiiiin (?).  


Vi skrattade gott åt det ett tag varpå Anna berättade om sist hon blev rörd. Hon hade suttit på pendelstationen i city och pratat med ett gammalt par. Bredvid dem sprang deras barnbarn runt. Då hade gubben vänt sig mot Anna, lett lite lurigt och sagt: 


”Barnbarn är livets efterrätt…”

Av Sofia - 19 november 2008 19:03


Min kära far drog en gång en riktig klassiker när han frågade vilket program vi barn tittade på:


”Äre det dära Fear Factory?”


Vi höll ju för fasiken på att kissa på oss av skratt, då det egentligen heter ”Fear factor”. Igår drog jag en lika klassisk:


”Åh! Är det Runaway project!?”


Lillsyrran och hennes kompis garvade så de grät eftersom det egentligen heter ”Project runway”. Och de har mobbat mig som tusan för det både under gårdagen och idag.  


Annars då? Jo, har shoppat ny vinterjacka (tack Hanna för peppningen) och införskaffat de första julklapparna, samt lite kurslitteratur. Nu ska jag gosa ner mig i soffan med mobbarna och se nyaste avsnittet av The Office (älska!).


Hanna i skohimlen

Av Sofia - 19 november 2008 09:33


Japp, jag börjar bli det! Kan ingen ta och hjälpa MesserSchmitt med trisslotten? Annars finns det risk för att jag börjar låta såhär:



Av Sofia - 18 november 2008 21:49

Idag har det varit fullt hus! Har fifflat på lite med personresearchen och när den var avklarad träffades vi här för att skriva ihop skiten. (För att göra det enkelt för er snor jag Annas smarta valvaka-mall så ni hänger med).


Vi har varit:

Jag (Sofia), lillasyster Isa och hennes kompis Elsa

Sofia, Isa, Elsa, Beatrice

Sofia, Isa, Elsa, Beatrice, Malin

Sofia, Isa, Elsa, Malin

Sofia, Isa, Elsa, Malin, Hanna

Sofia, Isa, Elsa, Hanna, Anna (roomie)

Sofia, Isa, Elsa, Hanna, Anna, Inger

Sofia, Isa, Elsa, Anna 


Och fy tusan vad vi har svullat! Bea kom med hembakade kakor, Hanna med en kladdkaka och småtjejerna (Isa och Elsa) bjöd på middag bestående av lövbiff, grekisk sallad och vitlöksbaguetter. Och glögg har vi druckit! Nu är jag sprickfärdig som en annan överfylld ballong. Bara att rulla i säng (eller ja, soffan för min del då)!

Av Sofia - 18 november 2008 09:45


Det är något med honom. Jag kan inte sätta fingret på vad det är, men jag tycker han är så otroligt charmig! Han är helt fantastiskt påläst, med glimten i ögat. Igår när han dessutom fick visa prov på sin musikaliska sida, genom att bränna av Brucans gamla dänga "Hungry Heart" i Boston tea party, dog jag lite grann av lycka! Han är fin den där Bengt .

Av Sofia - 17 november 2008 19:29

Okej, jag vet att man inte ska ta ut något i föskott, men nu jämarns ser det väldans finfint ut i norrlandsderbyt. Fläskfilén blev för övrigt dödligt god!

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards