Alla inlägg under december 2008

Av Sofia - 31 december 2008 11:49

 
 SLUTA SNUSA

 
Aftonen firar släkt och vänner i en sport- och ishall som vi hyrt. På dagen spelar vi fotboll, badminton, handboll och åker skriller. Detta följs av bastu och dusch i omklädningsrummen. Sedan blir det stort knytkalas (vi blir 45 pers) och lite intag av diverse alkoholhaltiga drycker. Det kommer att bli en magisk kväll. Extra skojsigt blir det när vi alla är i så himla olika åldrar. Vi täcker ett åldersspann på 5 år - 83 år.  

 GOTT NYTT ÅR!

  

Av Sofia - 30 december 2008 20:43

jag och min älsklingsjohanna i Spanien 2006


Tidigare idag fick jag en förfrågan om jag kunde lägga upp en bild på mig som blond. Här har ni en! Det här är i och för sig en rätt smickrande bild (allt är relativt), men vad säger ni? Don't go blondin igen?

Av Sofia - 30 december 2008 12:50

Jag är så förbannad. Jag har övat länge på hur jag skulle reagera när den här dagen kom. Verkligen förberett mig. Ändå bara gråter jag. Min gammelmormor somnade in i natt, 92 år gammal.


Det skär i hjärtat att jag inte träffat henne sen i somras. Men det finns inte mycket jag kan göra åt det nu.


Jag förstod att det var riktigt illa med henne först på julafton. Hon var inte där. Det var första julen jag kan minnas som hon inte firat med oss. På midnattsmässan tände jag ett ljus för henne. För att hon inte kunde vara med. Jag slöt ögonen och önskade att hon skulle slippa lida. Kanske min önskan gick i uppfyllelse i natt?


Det bästa jag fått av henne är kunskapen om hur man spelar kinaschack och motivationen att studera på en högre nivå. 


Jag kommer att sakna henne, men det har jag gjort länge. 

Av Sofia - 29 december 2008 17:31


Jag såg pappa kyssa tomten, jag. Tänk om våran mamma kommit då (tänk om hon kommit)....


Och det gjorde hon också! Men hon ser mest läskigt nöjd ut tycker jag.


I går hade vi släktmiddag hos mormor i lilla Ockelsjö. Julbord de-light. Jag säger då det, min mormor hon kan laga mat hon!


Jag har för övrigt kurerat halsen med lite whiskeyhonung som hon gjort. Prima. Nu låter jag lite bättre i alla fall, men det lär dröja innan det blir något mer Lips för mig.   

Av Sofia - 28 december 2008 12:20


Annandagskvällen blev mycket lyckad. Jonas ringde runt 18-snåret och sa att en av grabbarna i HG (Hissjö gangsters) blivit sjuka och ville sälja sin Cover club-biljett till mig. Haken var bara den att jag blev tvungen att gå in där innan 20.30 för att den skulla vara giltig.


Sagt och gjort. Jag slutade jobba 19.00 på Marieberg, sedan körde jag till Ålidhem och hämtade biljetten och efter det raka spåret hem till Jonas lya på Teg. Avklädning, dusch, påklädning, smink och hårfix var avklarat på mindre än 30 minuter. Sedan kastade jag mig in i en taxi och landade på Cover club 19.55 Impade? Jag var rånöjd över mig själv i alla fall.


Vilken kanonkväll jag hade! Eftersom det var 23+ på stället kände jag inte så många, men det var lika kul ändå. Anna (roomie) gled förbi, ett kärt återseende och hela HG-gänget är så jäkla sköna att hänga med! Som kronan på verket fick jag dansa tryckare på schlagerdansgolvet när klockan började närma sig efterfest. Tommy Körbergs Stad i ljus, lätt allsång och lite småhångel. Det var lite cheezy, men ack så fint.


Igår sov jag hela dagen. Nu sitter jag på jobbet. Röst har jag ingen. Så är det.



Av Sofia - 26 december 2008 13:02


Nu sitter jag på gammjobbet igen. Idag jobbar jag 7-19 och sen blir det partajj för hela slanten.


Minst-systra  fick Lips (xbox's motsvarighet till Sing star) i julklapp. Igår skrålade vi på för kung och fosterland hemma i lilla Nordmaling. Nu har jag  bokstavligt talat ingen röst och jag gissar att kvällens bravader inte kommer att göra saken bättre.

Av Sofia - 25 december 2008 12:23


Jag törs påstå att vi alla kommer upp i en ålder då  julen inte känns lika fantastisk längre. Men gissa vad? Vinden har vänt, i alla fall för mig! Jag vet att det inte finns mycket nöje i att läsa om andra människors perfekta jular. Trots detta måste jag få dra några riktiga höjdpunkter från gårdagen.


Pappa hade lagat världens godaste trattkantarellsomelett till julbordet. Självklart toppade den inte mormors hemmagjorda köttbullar, men det var på vippen.


Att se Karl-Bertil Jonsson och samtidigt ha paltkoma med en släkt som både är julröd och röd på andra vis är alltid fantastiskt.


Mest smickrande julklappen fick jag av min äldsta lillebror; en hudolja som motverkar celluliter. Tack för den! (Han försvarade sig med att han hört att den skulle vara riktigt bra.)


Att gå på midnattsmässan i kyrkan är relativt ny jultradition i vår familj. Årets var helt fantastiskt. Prästen verkade till synes vara lite lätt pårökt och han flummade på i all evighet om vad som kändes som ingenting. Jag kom inte helt osökt att tänka på Dude where's my car? och scenen med And then? And then? And then? Ordsnurreri till trots lyckades prästen ändå träffa mig i hjärtat. Han trodde verkligen på det han sa på sin hemtrevligaste norrlänska. Det är vackert. Jag, moster och bror fick dock kämpa för att kväva våra skrattkavalkader när pappa somnade, gång på gång på gång. 


Efter att vi förlåtit våra synder gick vi loss på glöggen och spelade ett Trivial-liknande spel med mat och dryck som tema. Jag, moster, en morbror och dennes sambo blev långvarigast och satt vakna till långt in på småtimmarna.


Den bästa julen på länge! 



Av Sofia - 24 december 2008 15:38


Stor julfrukost: check! 

Bastning: check!

Kalle anka: check!

Massor av snö: check!


Nu är det jul på riktigt! 


Här har ni bildbeviset på morgongympan. Om jag ska vara ärlig tycker jag att minsta systern ser bra mycket eggad ut hon också! 


Lillasyster Isa och kusin Karro

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards