Direktlänk till inlägg 8 december 2008

spanjorinvasion

Av Sofia - 8 december 2008 22:39


Idag hade jag internationellt besök här minsann. Hanna ringde mig på förmiddagen och var panik över att en spanienbekant till henne, Louis, skulle komma, eftersom hon trodde det skulle bli stelt med dålig kommunikation och så vidare. Hon bad mig styra ihop någon sorts middagstillställning så hon fick mjukstarta tvådagarsdejten med inblandning av fler personer än bara dem två.


Efter en mycket intressant, men lång, föreläsning om rättsjournalistik var det bara att stressa till mataffären och bolaget. Sedan snörde jag ihop gomiddag; fläskfilégryta och klyftpotatis med diverse tillbehör. Jag tror det var uppskattat för halvspanjoren sa att det smakade lika bra som hans svenska mammas mat. Sedan bjöd jag på glögg, vilket inte var populärt. Stackarn satt och hulkade som tusan ända tills jag sa att i Sverige är det faktiskt okej att lämna om man inte gillar.


Det blev en riktig myskväll! Roligt att få damma av min gamla skolspanska och snacka lite, även om vi mest förde konversationen på engelska. Imorgon är det rättegångsreferat som gäller. Ska på en huvudförhandling rörande ett kvinnofridsbrott. Det kan nog bli både intressant och ganska obehagligt. Ser hur som helst fram emot det!


 
 
Evelina

Evelina

8 december 2008 22:58

svar på din kommentar: ja, snäll är han, men han kan vara dum ibland också ;)

http://www.evelinahj.blogg.se

 
Ingen bild

Bea

8 december 2008 23:48

Trevligt :)

 
Ingen bild

Klara

9 december 2008 09:19

Japp socionom it is. Vad spännande med socionomen, är sååå nyfiken!!

 
MesserSchmitt

MesserSchmitt

9 december 2008 09:45

Haha jag skulle vilja se denna tillställning med en spanjor som hulkar medan du kläcker ur dig något halvdassigt på spanska.

Rörande rättegången kan jag ärligt säga att jag inte skulle klara av att vara närvarande för jag skulle bara vilja skalla personen som har gjort ngt mot en kvinna. Hoppas du berättar om den när det är klart. Behöver bli lite förbannad.

http://www.sjuhundramiljoner.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Hanna

10 december 2008 14:44

guld guld guld

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 10 oktober 2012 20:56

Jag har bestämt mig för att lägga ner det här. Det innebär ju inte någon dramatisk förändring i och för sig, men jag tänkte ändå göra er uppmärksamma på att jag gör slut med bloggen - här och nu. Mitt liv är fullt av uppdateringar i alla fall och här...

Av Sofia - 12 september 2012 21:19


Amsterdam var tamejtusan hundra gånger vackrare än jag föreställt mig. Egentligen har jag bloggat rätt mycket om det redan så jag ids inte riktigt dra hela storyn, men några tidigare opublicerade guldbilder och ett filmklipp kan jag bjucka på! För al...

Av Sofia - 26 augusti 2012 16:39

Crikus tre veckor har passerat och tiden springer förbi som en annan Bolt såhär mot höstkanten.   Sen sist har jag hunnit ta med mig en hel drös 60-talister från kontoret på Iggy Pop. Great success! Jag blev samma vecka varse om att en av 70-t...

Av Sofia - 6 augusti 2012 20:08

             Jag hade tänkt stanna hemma (läs: i norr) typ en och en halv vecka. Det blev en hel vecka till. Man fastnar lätt där. Och jag hade aldrig bytt ut lugnet, korsordslösingen på stugverandan, badtunnebaden, kantarellplockningen, hjo...

Av Sofia - 27 juli 2012 20:43

En  så kallad lucköppning (man kan lära sig många nya ord av Systembolagets tonårsparlör) och Popkryss på TC med min Partykärna och mysigaste Renlund senare. Kvällen slutade med en morgon och Whiskey soda, käk och Othello hemma hos Nils. Efter det ha...

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards