Alla inlägg under december 2008

Av Sofia - 3 december 2008 14:47

Man ska alltid tänka positivt. Jag får ju i alla fall träffa min älskling innan han ramlar av jorden för tre veckor framåt. Och jag har hört att de har ett biljarbord på hotellet...


Betapet är för övigt Alfapet på nätet. Grymt roligt, sjukt beroendeframkallande. Testa om ni törs!

Av Sofia - 3 december 2008 12:02


Det känns ungefär som att jag fått världens finaste julklapp och att den sedan har slitits ifrån mig. Jonas ringde och berättade att hans och hans kompis Thailandsflyg blivit flyttat från fredag till lördag. Detta betyder att de små liven måste sova en natt i Stockholm. Jag välkomnade dem självklart hit hem till mig i lilla Huddinge och började fantisera. Jag hann planera middag, glöggkväll, vilka filmer jag skulle ladda ner och så vidare. 20 min senare ringer han och säger att han bokat hotell i Märsta.


Jag: I Märsta?!?

Jonas: Ja, det blir smidigast så.

Jag:  Det går ju tåg direkt därifrån till Huddinge.

Jonas: Jo, men det är jobbigt att släpa på väskor. Du kan väl komma till Märsta och dricka öl med oss?


Usch vad besviken jag blev. Jag hade hoppats på att få sova en natt med honom. Han föreslog att vi kunde hyra en extrasäng och att jag kunde sova med dem i dubbelrummet. Kanske inte riktigt så jag tänkt min fredagskväll.


Nu ska jag ut och luncha med Bea och göra ett bokbyte. Kommunalpolitik ut. Statskick in.

Av Sofia - 2 december 2008 17:48


Jag vet att jag har en tendens att suga åt mig dålig kritik som en annan svamp. Efter dagens genomgång kände jag mig totalsågad. Efter att ha chattat med mamma insåg jag att det faktiskt inte var så farligt. "Vad var det som var dåligt?" frågade hon och jag kunde inte alls komma på så mycket som examinatorn tyckt varit dåligt. Det var bara några smågrejjer jag behövde finputsa. Skönt.


Jag ska snart inta läsposition igen, men först ska jag slänga i mig lite korvstroganoff och spela ett par matcher betapet.

Av Sofia - 2 december 2008 12:32


Då var det dags för genomgång av riksartiklarna. Det är inte utan att jag känner mig lite nervös. Jag är nöjd med min artikel, men bara för att jag tycker den är kanon behöver ju inte examinatorn göra det.


Jag har för övrigt plöjt igenom 200 sidor kommunalpolitik nu. Känns som att jag stukat hjärnan minst tre gånger. Men jag har åtminstone kommit igång med pluggandet. Nu återstår bara 5 böcker och samtliga ska vara utlästa till tentan på fredag. Det blir nog att uggla i natt också.

Av Sofia - 1 december 2008 14:22

poker när den är som bäst


Jag ”skulle bara” igår. Oftast så blir det inte så ”bara”. Det slutade med att jag fastnade vid datorn fram till strax över 05.00 Jag kan verkligen förstå de som blir spelberoende.

På plussidan: Jag vann bra mycket mer än jag förlorade

På minussidan: Jag är och kommer att förbli trött idag


Nu ska jag försöka plugga. Somliga har tenta på fredag och inte ens börjat läsa. Huvvaligen.


he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Ovido - Quiz & Flashcards