Alla inlägg under januari 2009

Av Sofia - 31 januari 2009 11:22


I går var en bra dag. Jag hade en bra sovmorgon, körde ett bra pilatespass och det gick bra på tentan. Sedan såg jag en bra film (Meryl Streeps nya Doubt) med bra vänner (Anna och Bea) och åt bra laktrits- och citronglass. Efter det drack jag ett bra glas Martini och bokade en jävligt bra resa åt mig och en bra pojkvän.


Nu till det väsentliga. Jag tänkte såhär, att den som kan gissa landet (självklart utan att googla hotellnamnet) kan få följa med. En första ledtråd är att högsäsongen är under sommarmånaderna, men många tycker att det är alldeles för varmt för att vistas där då. Hojta om ni vill ha en fågel fisk eller mittemellan. Låt tävlingen börja!

Av Sofia - 31 januari 2009 00:19

 Här ska jag bo en vecka i april. YES. En bild säger mer än tusen ord. Jag är lycklig.

Av Sofia - 30 januari 2009 13:13


Efter att ha läst Tant Gröns inlägg En ficka eller hela världen i badrummet? kände jag behovet att kontra och snöra upp en bild på mitt otroligt snygga duschdraperi.


Av Sofia - 30 januari 2009 12:17


I går vaknade jag till ett vintrigt Stockholm med en pangförkylning. Jag kände mig lite feberyrig, men beslöt mig för att göra allt för att trotsa känslan. På affären shoppade jag bapelsiner och på apoteket gick jag lös på c-vitaminbrus och nässpray. 


På kvällen skulle vi ha JMS-kväll på söder och snacka över en öl eller två. Jag kände mig exakt som en mellanstadieunge som blivit sjuk på friluftsdagen. Jag ville innerligt och verkligen åka, men mamma (i gårdagens fall mitt samvete) sa att jag inte fick.


Det slutade med att jag åkte in till stan och drack bira med de gamla klassisarna på August. Trevlig och smart! I morse när jag vaknade kände jag mig så mycket kryare. En öl- och c-vitaminkur verkar funka fint för att driva ut illvilliga förkylningar!

Av Sofia - 29 januari 2009 14:55


Vi hade några bönder på besök i går, så jag och Anna snörde i hop lite tacos.

 tacos tacos


Annars då? Jag har fortfarande ont. Bara en antydan till skratt (alltså ett leende) gör att jag kvider av smärtan i magmusklerna. Men, nu jävlar ska jag köra ett pass till. Och just det, i dag har jag klarat av min fjärde vecka som snusfri! Det ni. 




Av Sofia - 28 januari 2009 19:01


Jag gjorde det igen, fick en grå gubbe att le! Fast den här gubben var inte så grå.


Vi tar det från början! Efter förmiddagens seminarium, om Tredje riket, kände jag mig lite hurtig och tog mig till Huddingehallen. Jag simmade på som en tok och sedan tänkte jag sola.


Solariumet ligger i anslutning till omklädningsrummen. Jag klev in i hallen (till solbåsen) och där satt en gubbe och väntade på sin tur. Han var inte lika grå som gårdagens gubbe, just eftersom han var solariumist. Hur som helst så ser jag hur han börjar småle och titta aningen förvånat och lite menande på mig... och jag inser, sakta men säkert, att jag är spritt språngande naken.


Fasiken alltså. Jag hade ingen aning om att solariumet även låg i anslutning till herrarnas omklädningsrum. Och nog är det väl otroligt att jag skulle stå där så länge utan att inse att jag var helt näck?! Men, jag får väl säga det igen, jag bju'! 


(Äpplet faller inte långt ifrån trädet. Dagens händelse påminner skrämmande mycket om något min pappa gjorde en gång... Det får bli en annan blogg det!)

Av Sofia - 27 januari 2009 17:20


Nu känner jag mig som en gammkärring på riktigt! Jag fick en impuls i morse och drog fram min träningsmatta och min pilates-DVD sen körde jag på för fulla muggar på vardagsrumsgolvet. Träningsvärken jag har nu är inte nådig, kan knappt röra mig! Men fy vad duktig jag känner mig.


En rolig detalj är att det, under mitt krälande på mattan, knackade på dörren. Det var en gubbe från brandförsvaret som skulle försöka pracka på mig en brandsläckare och säkerhetsföreskrifter. Han var så grå, så grå, men jag tror han blev lite lätt road av min outfit. Jag bar, endast, ett par sjukt urtvättade tights, en sport-BH och ett neongrönt brett pandband. Jag måste ha sett ut som en riktigt 80-talsinspirerad, amerikansk hemmafru. Haha, jag bju'!


beach 2006


Målet med min vårträning är att få tillbaka magen innan utomlandsresan i april...

Av Sofia - 27 januari 2009 11:01


I går slog jag vad med samma kurskamrat som hade the faboulus blonde moment. Det började med att vi satt i ett av skolans caféer. Hon åt sin lunchlåda, jag hade köpt mat. Hon sneglade på min salladsassiett och småstönade fram Ååååååh, jag vill också ha! Varpå jag sa att hon kunde gå och hämta och lägga på min assiett, något som hon inte tordes.


Den här kurskamraten har precis flyttat och är i stort behov av en soffa. Efter en stunds spekulationer i hur man skulle kunna frakta hem en soffa någonstans ifrån, utan varken bil eller släp, droppade vi tillsammans den geniala idén att ta en av sofforna från studentkåren (som ligger på gångavstånd till hennes lya). Jag menar, ofta någon skulle märka det? (Det står typ 20 soffor där). Det skulle ju bara vara lite spexfaktor och vi skulle ju lämna tillbaka den när vi pluggat klart. 


Hur som helst så slog det mig att eftersom damen i fråga inte vågat ta sallad, så skulle hon aldrig, aldrig, aldrig våga sno en soffa. Så, vi slog vad. 100 pix. It's on, it's so on!


Jag berömde henne för övrigt över hennes höga moral någon timme senare och hon svarade på sin bredaste skånska:


Det handlar inte om hög moral, bara om rädslan att bli upptäckt... 


he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards