Alla inlägg den 9 januari 2009

Av Sofia - 9 januari 2009 19:32


Jag gillar att mamma och nyhetschefen på kuriren har en beef (läs kommentarerna till föregående inlägg).


Efter praktikens första pass återberättade min mor en viss mailväxling som ägt rum under dagen.


nyhetschefen (något i stil med): Vilken trevlig och framåt dotter du har!

mamma: Äpplet faller inte långt ifrån trädet!

nyhetschefen: Då måste hon ha en himla trevlig pappa!


Nu har jag kommit hem, slängt mig i duschen och snabbkäkat en panpizza á la Ica (nej, självklart inte i duschen). Ska strax till en av kusinerna och dricka lagoma (allt är relativt) mängder öl tillsammans med några grabbar från min gamla gymnasieklass. Jag är laddad. 

Av Sofia - 9 januari 2009 08:19


Jag hittade just mitt namn i tidningen, under en artikel. Jag känner mig helt lyriskt stolt.


Igår fick jag låna en VK-bil för att åka ner på stan och intervjua. Det kändes råhäftigt att glida runt i den. Andra drömmer om en Corvette, jag drömmer om en VK-bil.


Idag ska jag göra mitt första undercover-jobb. Jag är pirrig nånting.


jag: Är inte det olagligt? Typ urkundsförfalskning?

nyhetschefen: Nej, nej, nej. Du är ju ute i tjänst!

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Ovido - Quiz & Flashcards