Alla inlägg den 10 januari 2009

Av Sofia - 10 januari 2009 22:48


Vi värmde upp med ölspelet. Jag förlorade och fick svepa. Att umgås med pojkarna får mig att både känna mig och bete mig som en 17-åring igen. Det är ganska skönt.


Kvällen blev riktigt lyckad. Vi hamnade på Pipes där vi träffade en livs levande trollkarl, David. Han kom ursprungligen från Piteå och hade precis flyttat hit till Umeå efter en kort vistelse i Göteborg. Han var verksam inom kreativt skapande på en rad olika plan. Dans, koregrafi, teater, stand up, trolleri, you name it!


Hans sista projekt i Göteborg lät extra spännande. Han och hans grupp (som jag tyvärr glömt namnet på) hade värvat ett gäng uteliggare som fått lära sig trolla och sedan satt upp en föreställning med dem. Nu skulle han starta stand up-klubb i Umeå.


David följde självklart med på efterfest och underhöll oss med sina trolleritrix, vilka gång på gång framkallade den så kallade tappa hakan-effekten hos oss i publiken. Han tog hur som helst min mail och är han smart hör han av sig medan jag fortfarande har praktik på VK, så kanske jag får skriva en rad eller två om honom.


Dagens glädjeämnen:


Patrik Norqvist - såg honom virra runt utanför Ica Maxi. Att döma av kameracrewet han hade i hasorna spelade de mest troligt in en Veckans macka. (Jag har aldrig förnekat att jag är kändiskåt).


Förstasidan - jag och en tjej som praktiserar som fotograf på VK fick förstasidan på del 2 i dagens tidning.


Svärmors mat - jag har paltkoma. Igen. Min svärmor är gourmet utan dess like.


Bolt - söt Disney-film, glatt överraskande! 


 





he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Ovido - Quiz & Flashcards