Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Sofia - 18 januari 2009 16:31


Jag kastades tillbaka till min studentskiva när jag entrade Droskan i går. Det kändes fint. Kvällen blev otroligt lyckad, med förtärande av grillbuffé och öl i goda vänners lag. Efter Droskan blev det Scharinska villan. Det är så roligt att gå ut i Umeå och träffa både gamla och nya bekanta!


Vid ett av toalettbesöken under kvällen såg jag hur det blänkte till i toaskålen. Där låg en sån där metallplånbok (ni vet en liten korthållare). Jag övervägde en stund hur jag skulle bära mig åt. Å ena sidan ville jag ju inte sticka ner min hand i toan för någon annans skull. Å andra sidan så visste jag hur hemskt det känns att bli av med både Visa-kort och körkort, efter diverse festivalbravader i somras.


Så, det blev å andra sidan och jag fiskade. I korthållare låg, mycket riktigt, både Visa-kort och körkort. Efter en noggrann (som aldrig förr) handtvätt lämnade jag in  plånboken i baren. En timme senare kom en tjej fram till mig och frågade om det var jag som hittat den. Hon var helt överlycklig och gav mig världens varmaste kram och sa att hon älskade mig och att hon minsann fått lite hopp om mänskligheten. 


Jag fick vara någons vardagshjälte. Det kändes bra och var värt lite äckligt toafiskande. Lätt!


Av Sofia - 18 januari 2009 13:52


He' ä som he' vort. Lite svårt att få till bak, annars är jag helnöjd!


he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards