Alla inlägg under januari 2009

Av Sofia - 26 januari 2009 21:07


Dagens historielektion handlade om samer och vi lyckades, via snack om män som mjölkade renar, på något konstigt vis glida in på en diskussion kring tidelag. Efter lektionen bekände en kurskamrat, som trots sitt flummiga apperence är en mycket intelligent kvinna, att hon innan inte haft en aning om att ordet tidelag hade den innebörden det har.


"Jag har alltid trott att tidelag är ett mått av tiden, men det kanske är tidevarv!?"


Veckans andra blonde moment! Inget snack om den saken.

Av Sofia - 25 januari 2009 20:56


En vän till mig ska åka till Malmö på arbetsintevju i morgon. Hon söker jobb som reseledare hos ett företag som främst har hotell i Turkiet. Jag var på middag hos vännen i kväll och vi började prata lite om hur det skulle bli om hon fick jobbet. Då utbrister hon:


Fast hamnar jag i Turkiet lär jag ju färga håret brunt!! Jag orkar bara inte lyssna på det där snacket om att de vill gifta sig med mig för en kamel hela tiden....daaaah.


Behöver jag poängtera att hon är blond? Hon är bara för söt. Jag hoppas det går bra i morgon. 

Av Sofia - 25 januari 2009 17:23


Note to self: Simma aldrig i Huddinge på en söndag. Hur tänkte de i kommunen när de byggde en sån liten simhall?


När jag var hemma över jul introducerade jag min syster till tv-serien The Office, där de drar en hel del That's what she said-skämt. Någon dag senare fastnade vi framför ett sånt där Top Model-maraton. Till introt utbrast syster That's what she said! That's what she said! med en entusiasm som inte gick av för hackor!


Men allvarligt, det var en klockren!

Av Sofia - 24 januari 2009 19:42


Appropå...

Jag och syster 2006


Jag och syster på Finlandsfärjan, 2006

Av Sofia - 24 januari 2009 14:14


Enligt Gabriel är dessa ordbrickor mine to keep. Jag tar dem som en fet komplimang.


(Säg till om du vill ha tillbaka dem, Anna)

Av Sofia - 24 januari 2009 07:17


I går spelade vi något som heter typ Säg det med andra ord, vilket gick ut på att dra brickor ur en påse och förklara ordet som stod på dem. Det gick självklart på tid och var himla skojsigt. Jag och Morris skulle lätt ha vunnit om de andra inte fuskat så förfärligt.


Jag tror faktiskt att det kan ha varit en ganska bra uppladdning för dagens språktenta. Däremot var kanske inte alkhol det smartaste draget. Pigg? Nja...



Av Sofia - 23 januari 2009 16:46


I dag har jag, Maria, Anna och Marie härjat på Ikea. Vi började med en riktig damlunch i resturangen. Det kändes lite Sex and the city över det hela. Fyra brudar träffas för tjejsnack över lunch mitt i händelsenas centrum. Fast jämför man med serien höll vi självklart en högre standard, gällande både samtalsämnena och kosten.


Nu är jag 650 kronor fattigare och halvt död. Det här med Ikea tar på krafterna mina vänner! Men det är bara att ladda om, ikväll ska jag äga några andra journaliststudenter i Alfapet!  Det kanske kan vara en lagom uppladdning för morgondagens språktena?

Av Sofia - 23 januari 2009 00:25


Testa aldrig spela Tetris när du är salongs. Då inser du att du är mer --- än du tror. 

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards