Alla inlägg under februari 2009

Av Sofia - 20 februari 2009 15:55


I dag var jag på veckans andra jobbintervju. Den här gången på ett privat företag på Söder som heter Olivia assistans. Jag fick ett mycket oseriöst intryck av dem. För det första så hade rekryteraren ingen aning om vem jag var eller hur jag kommit i kontakt med företaget. Jag gav henne mitt CV och sen frågade hon i princip bara om jag hade några frågor (vilket jag så klart hade), sen var det klart.


Det sjukaste av allt var att damen i fråga varken hade koll på vilket kollektivavtal de hade eller vad grundlönen låg på. Jag tyckte dessutom inte om hennes sätt att prata om brukarna (som om de inte vore människor, utan boskap). Hon frågade slutligen om jag kunde återkomma nästa vecka för att skriva på ett anställningsavtal.


Tre minuter efter jag lämnat byggnaden ringde damen och frågade om jag kunde jobba redan i kväll. Typ. Bah. Va? Hon hade inte ens pratat med mina referenser och inte heller tagit legitimation på mig. Jag skulle kunna vara en efterlyst mördare eller vad fan som helst! Usch. Jag tycker synd om de brukare som har att göra med ett sådant oseriöst företag.


Jag får se hur jag gör nästa vecka. Min magkänsla säger hellre inget jobb, än det jobbet. Jag är egentligen inte för privata företag som sysslar med vård, men om jag trots detta ska jobba på ett vill jag kunna vara stolt över företaget och deras människosyn! Punkt.

Av Sofia - 19 februari 2009 19:41


Det är något jag gillar, att klä ut mig! Jag tror jag är skadad av min barndom och den årliga karnevalen skolan anordnade i Nordmaling när jag växte upp. Imorgon ska jag på maskerad med karaktärstema. Jag kunde inte vara mera peppad!


Så här har det sett ut på de senaste maskeraderna jag varit på.

1. Kusin-Fannie som rysk officier och jag som moulin rouge 2007 

2. maskerad i kollektivet 2006, jag var pirat

3. jag som tyroler tillsammans med lite clockwork och mumien 2007

4. jag som nurse Ratchet 2007

5. Sofia #2 som flamingo och jag som flygvärdinna 2008

         

Av Sofia - 18 februari 2009 22:41


Den här skickade min gode vän Johanna till mig, appropå mitt glasögonval. Tack för den du!


I dag fyller Flingan (min extramamma här i Huddinge) 47 år! Vi har firat av henne med go'tårta och både lunch och middag faktiskt. Riktigt mysigt. 

Av Sofia - 18 februari 2009 18:04


Jag är som sagt lite tidsoptimist (och inte så lite heller). Jag har min första salstenta på historiekursen nästa fredag. Jag köpte/fick hem böckerna igår och har en del att plöja igenom tills dess! Jag har börjat läsa idag. Jag vaknade nyss.


Vet ni hur tung (bokstavligt talat) A history of world societies är? Det var hur som helst inte skönt att vakna med den i pannan efter att den legat där i 90 minuter!


Min pappa tröstade mig iallafall med att jag fick ett bra kilopris då jag köpte skiten begagnat.


Jag gissar att det kommer att bli en tung pluggvecka... och allt vad det innebär. 

Av Sofia - 18 februari 2009 16:21


Jag har fått en ny bästis! Fick en invite av Jonas idag. Jag älskar det redan, mitt Spotify. Tack babe!


Det kändes btw som att jag ägde sönder arbetsintervjun idag. Jag hoppas jag får jobbet, för det lät som ett riktigt spännande uppdrag! 

Av Sofia - 17 februari 2009 23:20


Jag, som den tidsoptimist jag är, var som vanligt ute i sista stund i går när jag skulle åka hem från Nordmaling. Detta gjorde att jag förvirrat packade, sa hejdå och klädde mig på samma gång. Så här lät det i köket/hallen/vardagsrummet (där jag/vi sprang runt): 


jag: Åh, Petter(lillebror), kom och hälsa på snart! Du får ta med dig Pillan (flickvännen) och komma ner!

mamma: Har du tagit flirtkulorna och allt till maskeradkostymen nu då?

pappa: Va, så där säger du aldrig till mig!? Varför inte!?

jag: Vadå? ska du ta med dig nå flirtkulor??


I dag har jag för övrigt blivit blåst på en ohygglig summa pengar av SATS. Det blir till att lägga mig i hårdträning nu så jag får valuta för pengarna!

Av Sofia - 17 februari 2009 18:19


Jag har alltid velat ha glasögon. Tills nu. När jag måste. Gjorde en synundersökning igår och det står nu klart att mina koncentrationssvårigheter, när det kommer till läsningen i maratonpluggandet, inte enbart har att göra med den tråkiga litteraturen (thank god!). Beställde provbågar direkt när jag kom hem till mami och papi i Nordmaling och idag landade de i brevlådan i Huddinge. Här går det undan. Hej och hå.


Så. Vilka ska jag välja?

hjälp mä! Det bör tilläggas att jag bara ska ha glajjerna när jag sitter framför datorn eller läser, så lite självdistans i valet av dem är tillåtet. Jag gillar 2:an och 5:an bäst, men är i stort behov av smakråd. Tack tack!

Av Sofia - 16 februari 2009 22:19


Okej, här kommer veckans fototriss. Temat är just triss, vilket jag tyckte var lite knepigt eftersom ämnet är så otroligt brett. Jag har valt att fokusera på triss i människor och grävt lite i arkivet...


midsommar 2008 Triss i släktningar

(lillasyster, mors kusin och "svägerska").


Miami beach, 2008

Triss i vänner. 


Helsingfors 2006Triss i Lundqvistare

(lillebror, pappa, lillebror).

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Ovido - Quiz & Flashcards