Alla inlägg under februari 2009

Av Sofia - 16 februari 2009 22:02


Jo.

....att det är vackert kallt i norr.

...att jag kan börja grina av att berätta något

(relativt otraumatiskt) som hände mig när jag var typ 7 år.

...att jag behöver glasögon.

...att jag saknar min gammelmormor.

...att jag längtar tillbaka hem-hem-hem redan

(landade i Huddinge för 20 minuter sedan, det är illa). 

Av Sofia - 15 februari 2009 22:50


jag: Alltså, vad är det hära stek som du säger hela tiden?

lillasyster: Jamen alltså stek. Det är när man står och hänger.

jag: ...och gör ingenting??? Vad är en stekare då?

lillasyster: Du kan steka utan att vara stekare. En stekare har backslick och tröjan knuten runt halsen.

jag: Som en brat?

lillasyster: Ja. Typ. Fast ändå inte.


Det börjar bli tydligt. Jag hänger inte med i svängarna längre.


För övrigt så bju' jag (som vanligt).

Av Sofia - 15 februari 2009 20:21


I går drabbades vi av plötslig bakishet och låg och tryckte geléhjärtan i sängen hela dagen (bokstavligt talat) förutom en liten matpaus på restaurang Mix, Mariehem. Där bjöd Jonaset mig på diverse smaskigheter från alla hjärtans dag-menyn. Det blev ett par rediga köttbitar som toppades med lite prinsesstårta för vår del. Mys.


I dag startade vi dagen med en vinterpromenad (se bilderna). Det är nästan äckligt hur nykär jag känner mig. Det här med distansförhållanden är verkligen något jag kan rekommendera!mongsar på vinterpromenix i Umeå

Nu är jag hemma i Nordmaling. Eftersom resten av familjen är på hockeyäventyr nästan längst upp i landet (typ Kiruna), har jag och småsystrarna tjejkväll. Dags att återgå. Peace.

Av Sofia - 14 februari 2009 15:51



Vi myser. Stör ej. 

Av Sofia - 13 februari 2009 16:19

 kajen i Umeå


Vilken underbar vinterdag jag har haft! Jag och Johanna startade starkt med hotellfrukost på Plaza kl. 08.00 Efter vårt kära återseende (fy vad jag har saknat henne) stack hon till jobbet och jag inhandlade diverse maskeradattribut till nästkommande fredag. Vid lunch ringde världens bästa mormor och informerade mig om att hon också var i schtan.  Hon bjussade mig på lunch (husmanskost så'klart) och sedan drog vi en shoppingrunda. Mycket trevligt. 


Nu sitter jag hemma hos älsklingen och väntar på att han ska komma hem så jag får pussas lite! Ha en trevlig helg gott folk. 

Av Sofia - 12 februari 2009 14:25


Vill bara göra er uppmärksamma på att lite, mer eller mindre smickrande, bilder från våra JMS-aktiviteter i veckan finns här.

Av Sofia - 12 februari 2009 09:56


Det visade sig att Marie kände Soran sen gymnasietiden, så därför såhär och såhär.


I dag är det bäddat för historieföreläsning om Islams uppkomst och sedan bär det av mot Umeå. Kunde inte längta mer till folk!

Av Sofia - 11 februari 2009 15:27


I kväll ska jag på stand up på studenpuben. Soran Ismail ska dit och min syster älskar honom. Jag messade henne och berättade att jag skulle få se honom köra sitt race live, för endast 40 riksdaler och frågade om inte hon kunde komma ner. Hennes svar blev:


Men åååh, classic, soran!!

Prata med honom!

Säg att din syster är småkär i honom!

Vi ska ha en jävla temadag... :( ....


 Jag är i alla fall taggad! Det blir tacos med kompaniet innan. Snajs!


I dag lyckades jag för övrigt nästan blotta mig igen. Tur att ingen satt där den här gången! Hur dum får man bli? Jag är dock mindre levande när jag legat och nött i bassängen en timme, men ändå. Kan man bli så lobotomerad?

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Ovido - Quiz & Flashcards