Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Sofia - 19 mars 2009 22:53


Dagen har varit minst sagt hektisk. Igår (läs imorse) kom jag hem från Maries födelsedagsfirande närmare 02.00, något som gjorde att jag inte var den piggaste gaffeln i lådan på arbetsintervjun i morse kl. 10.00 Tur jag har charm! De gillade mig så mycket att jag ska få provjobba redan nästa vecka.


Efter det åkte jag till city och hämtade upp ett par band med intervjuer till en annan students projektarbete. Jag har fått i uppgift att printa ner dem till skriven text, vilket jag ägnade mig åt när jag kommit hem från body pump plus lyxlunch på söder med Hannis. Det mina vänner tog sin lilla tid (printandet alltså). Jag har suttit med det två timmar, effektiv tid, och ändå bara kommit halvvägs. Jag måste antingen förhandla om lönen, eller avsäga mig resten av intervjuerna (det rör sig om tjugo stycken totalt). Tur att de handlade om ett så spännande ämne, annars hade jag aldrig idits.


Kvällen spenderades på O'learys i Huddinge med roomie-Anna och Borlänge-Andy, med go'middag och i riktig slutspelsanda! Det är nästan så jag känner skägget börjar växa! Med endast fjorton sekunder återstående av sista perioden lyckade Färjestad peta in 1-0-målet. Surt sa räven, men jag har redan börjat ladda om till lördagsmatchen.


Nu är jag precis hemkommen och har krafsat ihop något som ska likna min Umeå-packning. Imorgon ska jag nämligen mysa med karln i norr. På hög nivå. Det var det. Sov så gott. 

Av Sofia - 19 mars 2009 18:17

Vi hade melodifestivalstävling igår när vi firade att Marie blivit en i mängden av oss nyblivna 22-åringar. De tävlande var jag och Hans. Här ser ni när han kommer på vem som vann schlagern -02.


Ett förtydligande:

Hans: FAME!!

Jag: Ja! Lyssna till ditt hjärta!

[Jag sjunger Lyssna till ditt hjärta.]


Såhär i efterhand har jag insett att det är Friends som gjort den låten, inte Fame. Shit happens liksom, jag bju'!

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Ovido - Quiz & Flashcards