Alla inlägg under mars 2009

Av Sofia - 28 mars 2009 16:35


Såhär såg min rygg ut idag när jag runt 13-tiden vaknade till liv. Jag tror det står "SOFIA DU ÄR EN SNUS. SKELLEFTEÅ AIK", men jag är långt i från säker.


Snart kommer Hanna och Klara hit och ska laga middag och ta hand om det bakisslödder jag är. Jag har tur. 

Av Sofia - 28 mars 2009 16:17


Hans & Anna - Lill-Matte & jag


Igår hade vi det efterlängtade cocktail partyt för att fira att jag, Marie och Nicole fyllt 66 år. Det blev en galet kul kväll och jag är helt överväldigad av alla presenter jag fick. Folk är bra vänliga. Tack ska ni ha!


I den något långa väntan på nattbussen vid hemfärd snackade jag lite med Lena, 43, alkis. Av henne fick jag en batteridriven lavalampa i present och vi delade på min födelsedagschmapange. Kvällen kunde inte ha fått ett bättre slut. 

Av Sofia - 27 mars 2009 12:07


Tentan var avklarad på lite drygt en timme. Jag tror jag får godkänt, med råge.


När jag kom hem krubbade jag lite gazpacho framför dumburken och fastnade vid Jay Leno Show där Barack Obama gästade. Jag kan inte låta bli att bli lite betagen av honom. Snacka om utstrålning, han har verkligen glimten i ögat! Och det går inte att ta miste på att han fått ordets gåva. What a man! 



Av Sofia - 26 mars 2009 22:57

 Isa och jag, midsommar 2008


Vill passa på att gratulera min

älskade lilla lillasyster

som fyller moppemogen idag!

Saknar dig gumman! 

Av Sofia - 26 mars 2009 22:03


Det här har varit en dag full av glada besked. Skatteåterbäringen i år var inte fy och skam! 5534 kronor får jag tillbaka och då har jag ännu inte bråkat till mig några slantar för bilkörning till och från arbetet. Sweet! Jag fick dessutom jobbet jag tjollrade om i förrgår. Jag kunde inte vara gladare! 


Annars har jag morgonpromenerat med Huddinge-Hanna och roomie-Anna och kört ett core-pass vid Globen tillsammans med Bo Sundström. Resten av dagen har jag spenderat i bibblan dränkt i tentaplugg. Fy alltså. Jag har en liten klump i magen inför morgondagen, men det ska nog gå bra! Jag burkar ju som bekant ha tentaångest helt i onödan...

Av Sofia - 25 mars 2009 23:38


Så var säsongen slut. Det känns tråkigt att vi inte fick en enda seger i semifinalsmatcherna och ännu dystrare att två matcher avgjorts först i sista stund, men att det inte är något som syns i resultaten.


Jag måste dock påpeka att jag är oerhört glad över den mycket fina säsongen Skellefteå AIK gjort. Jag skulle vilja påstå att vi fortfarande är i etableringsfasen i elitserien och det är något många ofta glömmer bort. Jag är hur som helst otroligt stolt. Vem hade väl kunnat ana att de svartgula pojkarna skulle ta sig såhär långt? Nu är det bara att ladda om till hösten!

Av Sofia - 25 mars 2009 18:33

(...fast jag tycker Anna beskrivit gårdagen så mycket bättre.)

Av Sofia - 25 mars 2009 17:30


Igår var vi på stand up nere i centrum. Det flesta komikerna var amatörer, en del var endast pinsamma, medan andravar riktigt roliga. Petra Mede uppträdde som en liten bonus. Hon skojsade mest om melodifestivalen, vilket kändes lite beiget, men det är väl klart att hon ska få leva på det ett tag och hon var rätt rolig ändå. 


Idag har jag kört aerobics på Stureplan. De som hävdar att det är kärringgympa kan slänga sig i väggen! Det var tamejtusan nästan jobbigare än både spinning och body pump. 


Nu ska jag knalla till bonusfamiljen och smaka pappa Lundströms våfflor och se hockeyn med honom. Håll tummarna nu! Det vore kul att se åtminstone en match till! 

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards