Alla inlägg under april 2009

Av Sofia - 25 april 2009 11:57


Packa, packa. Fixa, fixa. Dona, dona. Snart far vi. Ska bara springa ner på apoteket och inhandla de sista reseattributen. Sen bär det av mot varmare breddgrader!


Bulgarienflyge 2005


Så här såg det ut sist vi satt på ett plan tillsammans. Då var Bulgarien målet och året var 2005. Nu ska vi hit:


vårt hotell i Tunisien


Hela dagen igår var för övrigt väldigt lyckad. Det enda som grämer mig är att jag inte åkte Insane, men seriöst, jag tror kön var mer insane än själva attraktionen! Kolla in Parlamentet på söndag också förresten! Vi sitter längst bak (Jonas är ett fegarsel!). Bloggsemestern börjar nu, vi hörs om en vecka!

Av Sofia - 24 april 2009 08:57


Vi har en dag med många aktiviteter framför oss, jag och mitt jon-as. Först ska han hänga med mig på föreläsning och lunch med kursarna. Sedan ska vi direkt iväg på tv-inspelning, Parlamentet står på menyn. Och sist men absolut inte minst ska vi på smypremiären till Grönan (läs VIP-dag. Gratis inträde, gratis åk. Tack Anna!). Det går som sagt ingen nöd på oss....

Av Sofia - 23 april 2009 19:17


Snart kommer mitt Jon-as hit. Jag har piffat lägenheten och mig själv och ska strax sätta igång med att skapa en lyxmiddag. Fy vad jag saknat honom. Om en timme är vi tillsammans igen. Det här med distans, det tar på. Det är inget för de svagmagade. 

Av Sofia - 22 april 2009 22:47


Kan se det här klippet om och om igen, skrattar lika mycket varje gång!

Av Sofia - 22 april 2009 21:27


Dagens ris går solklart till min lärare som för tre veckor sedan lovade att jag skulle få frågorna till hemtentan lite tidigare än de andra (som får dem imorgon). Detta för att jag skulle hinna skriva klart den innan jag sticker till varmare breddgrader. Jag har fortfarande inte sett röken av frågorna, trots att jag skickat flera påminnelser (läs tjatat som fan via mail) hela dagen.


Dagens ros går utan någon större konkurrens till familjen jag inom kort ska börja jobba hos. De verkar så fina! Och de hade verkligen förståelse över att jag inte kunde jobba på Peace&Love-helgen, trots att de verkligen hade behövt det. Guld värt. Jag trodde aldrig jag skulle säga det, men jag är väldigt tacksam över att jag inte fick jobbet hos den första familjen jag hälsade på! 

Av Sofia - 22 april 2009 12:05

 

Man kan inte uppfinna hjulet och sedan säga att alla ska gå.

- Timbuktu, om fildelning


Tack Bea! 


Av Sofia - 21 april 2009 21:04


Jag kan av förklarliga skäl inte nämna min hjälte vid namn. Men jag kan säga så mycket som så att jag träffade en väldigt trevlig farbror på hörseltekniska på ett av sjukhusen här i Stockholm idag. Jag googlade lite igår för att hitta vart jag skulle vända mig med apparaten och hans telefonnummer ploppade upp.


Redan när jag ringde lät han ungefär hur trevlig som helst. Han förklarade att han endast jobbade med barn upp till 20 år. Men va tusan? Kom förbi med den imorgon så ska jag ta en titt i alla fall. Så kanske du kommer undan lite billigare! Sagt och gjort. Idag var jag dit. Jag fick kaffe och en gratis reparation! Men inte ska du behöva lägga pengar på sånt här... Du är ju student! 


Jag säger då det! Det finns änglar och framför allt hopp om mänskligheten. När jag lämnade sjukan kände jag mig full av glad energi och har därför kunnat nöta på gymmet i två och en halv timme. Precis hemkommen, ganska slut, men ack så lycklig!

Av Sofia - 20 april 2009 23:36


Imorse sa det kraschaboombang baki örat när jag tvättade ansiktet. Jag bar ett diadem för att hålla luggen ur väg och det måste ha mosat min hörapparat, för kvar var bara små bitar. Satan.


En ny apparatur kommer att kosta mig cirkus 4000 riksdaler. Känner inte riktigt att jag har råd med det, studentplånboken är nog tunn som  den är efter diverse böter och sånt. Det är ingen som vill ge mig ett hörapparatsbidrag? Nähänä. Inte det.


Men jag har inte bara surat idag. Fick 19 av 20 poäng på förra tentan, vilket ger mig [daradamdamdamdaaaaaam] mitt första VG i en kurs på högskolenivå! Det ni.


Annars har jag bland annat hunnit träna, äta lunch på balkongen, somnat på balkongen, fått lite färg på balkongen och ätit äppelpaj på pluggträff i Flempan. Sussa sött gottfolk.

 

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards