Alla inlägg den 1 april 2009

Av Sofia - 1 april 2009 21:55


Efter dagens spinningpass åkte jag ut till Farsta för att hälsa på Jenny och hennes lilla familj. Resten av vår basgrupp var också där för att skriva ihop ett arbete. Vi startade hur som helst med lunch, då Elias, Jennys make som kommer från Nordmaling, berättade att bingolotto-gubben (alla från mina trakter vet vem det är "köööp bingolotter, stööööööd björklööööven") hade dött.


Jag reagerade väl inte direkt jättehäftigt på det, men sa att det så'klart var tråkigt, varpå Elias sa Ja, fast tråkigt och tråkigt, han var ju utvecklingsstörd och därmed en belastning för samhället, det kanske var lika bra! Sekunderna efter följdes av en väldigt obekväm tystnad. Jenny sa något i stil med Men Elias då!, Anna och Marie bara fnissade, Elias markerade att han menade allvar och jag sa Men vadå? Han brann ju verkligen för hockeyn och gjorde ingen förnär...


Detta följdes av ännu mera obekväm tystnad, tills dess att Elias utropade April! April! och det visade sig att jag var den enda som inte var införstådd i aprilskämtet. Ja, jag gick på det och nej, det var inte jättekul! Vilken lättnad att det bara var ett skämt...för jag hann bli duktigt förbannad. 

Av Sofia - 1 april 2009 19:32

i dagens metro


Alltså. Detta måste ju vara ett grymt aprilskämt. Enligt artikeln ska lagen ha kommit till för att inflyttningen från ladsorten har lett till att allt färre känner till "urgamla stockholmska sedvänjor" om hur man åker rulltrappa. Den som ertappas på fel sida i rulltrappan kan räkna med en tilläggsavgift på 500 spänn, en så kallad ståpeng. Jag blev upprörd i två sekunder innan det slog mig vilket datum det är idag. 

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards