Alla inlägg under april 2009

Av Sofia - 20 april 2009 10:31

Miami, april 2008


Ville bara göra er uppmärksamma på att det idag är exakt ett år sedan vi glassade runt i Miami. Det var tider det. Jag kunde inte längta mer efter värmen. Men se! Om en vecka ligger jag på en minst lika glassig strand i Tunisien...



Miami Ink 

Av Sofia - 19 april 2009 20:37


Till 4 portioner behöver du:

4 kycklingfiléer

2 rödlökar

2 squash, ca 500 g

1 kryddmix, taco

8 tortillabröd

1 burk tacosås

2 dl mini fraiche

2 dl riven ost

salt, peppar, olja, vatten

(tillbehör: sallad)


Så gör du: Hacka kycklingen, löken och squashen och fräs dem sedan i lite olja. Krydda med salt, peppar och kryddmix och häll därefter på lite vatten. Låt puttra utan lock i 5 min. Fördela sedan röran i tortillabröden och rulla ihop. Lägg dem i en ungssäker form. Blanda tacosås och mini fraiche och bred röran över rullarna tillsammans med osten. Gratinera ca 10 min mitt i ugnen, 250 ºc. Servera med sallad. Klart!


Annars då? Idag har jag jobbat för första gången på länge. Det gick fint. Nu tar jag igen mig efter ett body balance-pass tillsammans med min Anna och lite chips. Ha en fortsatt trevlig söndagskväll gott folk! 

Av Sofia - 18 april 2009 09:51


Min yngsta  lillebror har till min stora förtjusning precis skaffat ett youtubekonto. Där har han bland annat lagt upp filmen crazy magick. Jag älskar honom, men kanske framförallt hans stavning på magic. Titta och njut. Mer koncentrerad kille får man leta efter!


Vi hade en riktig myskväll här igår. Annas specialkycklingwraps (ska knipa receptet och lägga ut det här), min panacotta och filmen Monsters VS Aliens stod på menyn. 


Nu vankas det vårstädning med bostadsrättsföreningen. Vuxenpoäng? Kaaaa-chiiing!

Av Sofia - 17 april 2009 14:38


TantGröns begäran slänger jag upp en bild på glasögonen det blev till slut. Jag är himla nöjd faktiskt och det kanske syns på min smått psycho min?!


rapist glasses 

Av Sofia - 16 april 2009 22:13


Så kom domen. 1200 kronor. Bara att betala. Detta trots två överklagningar. Det sved i studentbörsen kan jag meddela. Men jag ska inte sura mer. (Allt kan säga är att jag vet en som ska åka gratis hela sommaren i alla fall.)


En liten reminder:



Av Sofia - 16 april 2009 13:11

Las Vegas april 2008


Ville bara göra er uppmärksamma på att det idag är exakt ett år sedan vi glassade runt i Las Vegas. Det var tider det. Jag måste åka tillbaka! Kanske blir det ett drive in-bröllop någon gång i framtiden...


Las Vegas april 2008

Av Sofia - 15 april 2009 21:59

Att jag gillar Snart skiner poseidon är inte det enda sättet jag blivit Göteborgsskadad på. Min morbror som bor i Göteborg brukar efter middagarna alltid ta fram en så kallad osttårta (läs en hel brieost) som vi får smaska på tillsammans.


Nu sitter jag och Anna och äter upp brieosten jag fick i födelsedagspresent, utan kex och vin, men gott är det! Om jag får svänga mig med ett av mina nyfunna favorituttryck skulle jag säga Det va la gött! 

Av Sofia - 14 april 2009 20:32



De två första äggen fick jag av min kära mor (självklart fyllda med godis), hon har stil! De andra är mitt och äldsta lillebrors resultat av den obligatoriska påskäggsmålningen. Krossa! Krossa!


Nu tänkte jag att vi skulle köra en cyberpåskäggsletning här (lite försenad men i alla fall). Klicka här och se om du kan hitta två ägg bland vimmelbilderna. Kommentera bilden med Glad påsk och ange vilket av äggen du tycker är snyggast så har du chans att vinna....[trummvirvel] barambambambamBAAAAAM; äran!


Om ni vill höra mer om den spännande Göteborgsresan med tattarfamiljen kan jag varmt rekommendera morsans blogg.

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Ovido - Quiz & Flashcards