Alla inlägg den 28 maj 2009

Av Sofia - 28 maj 2009 21:52


Marie kom precis över på en kopp te och tjollrade lite om gårdagen. Hon påminde mig vänligt om vår trevliga bussresa från Huddinge till Flemingsberg - restid 5 min. Av någon anledning började vi sjunga En busschaufför, en busschaufför, det är en man med glatt humör... och bekantade därefter oss med den mycket trevliga busschauffören. Jag vet inte hur vi kom in på det, men surströmming var det heta samtalsämnet under vår femminutersfärd. När vi klev av önskade han oss en trevlig kväll på sin bredaste stockholmska och tipsade om den otroligt mysiga surströmmingsspad-shoten.


Vodka och surströmmingsspad! Glöm inte att sila först bara. Ta hand om er ikväll tjejer!


Tänk! Det finns trevliga stockholmare också. Eller? Han kanske bara var lurig.


Av Sofia - 28 maj 2009 12:59


Igår snittade vi en öl i timmen från kl 12.00 till 24.00 Något jag med en viss bitterhet kan ångra idag, men oj vad roligt vi hade! Vi körde igång redan efter gårdagens seminarium och gick och satte oss i öltältet på skolans Likabehandlingsfestival. Där bjöds det på dansuppträdanden och stand-up. Bland annat Magnus Betnér körde. Han verkar vettig den där!


Marie och jag åkte sedan hem och till mig och snörde ihop en liten mysmiddag och hinkade lite rosé på min balkong i kvällssolen. Sedan bar det av till studentpuben där terminsavslutningsfesten var i full gång med fotbollsfinal på storbilds-. Det blev på det hela taget en mycket trevlig och blöt heldag.


Just nu känner jag dock av det goda livets baksida, huvudet dunkar och kroppen är seg som en råttas. Jag ska dock trotsa bakisheten, lunch med Hanna och träning står på menyn. Lite plugg ska vi nog kunna trycka in också. Jag fick VG på förra tentan också, wiiiho, the VG-barn is back!

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Ovido - Quiz & Flashcards