Alla inlägg under maj 2009

Av Sofia - 7 maj 2009 16:05


Hammamet 2009


Bilden är tagen för ganska exakt en vecka sedan, precis innan vi skulle ut i den Afrikanska halvöknen och åka quad bikes. Längtar tillbaka, minst sagt!

Av Sofia - 7 maj 2009 15:52


Rubriken säger väl allt? F-U-C-K!!

Jag gjorde dessutom bort mig för papi idag när jag ringde och klagade på min skruttdator som numera bara är svart. Jag skulle ha datasupport och inget annat och i en stunds sinnesförvirring glömde jag helt bort att min käre far fyller år idag. Pinsamt, med tanke på att jag sällan ringer honom (sist var i deklarationsbekymmer, skämmes Sofia!). Så, hur som helst vill jag önska min mafioso ett riktigt supergrattis på 46-årsdagen! Puss.


Annars är det mest grått. Jag fick som toppen på berget ett totaloväntat brev från inkasso idag. Solen kunde inte ha lyst något klarare eller?


Jag har i alla fall fått låna Anna-pannas dator och tryckt ur mig den där jäkla hemtentan, nu tar jag helg!



Av Sofia - 6 maj 2009 17:33


Idag gick Piratpartiet om Centerpartiet i antal medlemmar, titta här. Jag säger som dem; höga medlemstal är ett språk som alla förstår. Jag sympatiserar själv inte med Piratpartiet, men jag tycker ändå att detta är något som bör uppmärksammas! 

Av Sofia - 6 maj 2009 10:43


Jag vill bara förtydliga två saker:

1. Jag hade inte druckit sju öl

2. Det var J som fick laxa upp 

Av Sofia - 5 maj 2009 16:12


Det är inte en dans på rosor att komma hem från en svennecharter kan jag meddela! Efter att i en vecka rökt som en skorsten och snusat som en annan mumrik är mitt nikotinbegär större än någonsin tidigare, men jag håller på mig! Konditionen är förstörd, trodde jag skulle dö på dagens spinningpass. Jag flagnar. Mina jeans känns tajtare än jag minns dem. Jag är pank.


Allt detta på grund av en sketans semester. Självklart var det värt det, men nu är det avvänjning, återhämtning och återuppbyggande som gäller! För hela slanten! Nu ska jag komma i-plugg-kapp och trycka ur mig en hemtenta. Wish me luck! 

Av Sofia - 4 maj 2009 22:20


Tunisien var före Sverige med att legalisera abort. I Tunisien är det enligt lag förbjudet att bära heltäckande slöja/burka. I Tunisien finns kvinnor representerade inom alla yrkesgrupper.


Dessa saker blev jag varse om under min vistelse där. Tänk att det kunde vara så lärorikt att resa! I kontrast till många andra muslimska och arabiska länder lyser Tunisien så väldigt klart på jämnställdhetshimlen. Det är coolt! Go Tunisien, go!

Av Sofia - 4 maj 2009 10:40


Tror ni jag vart nöjd när jag insåg att veckans fototriss har temat Såhär ser det ut där jag är idag? Nu kan jag, inte helt utan anledning, därför slänga upp lite resebilder. Dessa är visserligen tagna för tre dagar sen, men i alla fall. Here we go.


ute på en Afrikansk slätt utanför staden Hammamet

En Afrikansk slätt utanför staden Hammamet. Märk pansarvagnen i bakgrunden. Den övergavs efter andra världskriget av fransmännen.


vår hotellstrand

Vår hotellstrand. Allmänt stek.


Hammamet är inte bara ett turistparadis, folk bor faktiskt

här och då snackar vi inte femstjärniga hotell direkt. 


Av Sofia - 3 maj 2009 17:58


Nu är jag hemkommen igen. Jag har lyckats med bedriften att klara mig från att bli smittad av camel flu (men det var bra nära, en kamel nös två liter snor på min vad igår! Bilder kommer inom kort...inte på snoret, utan på kamelen...och resten av resan med för den delen) i Tunisien och att grina hela vägen från Arlanda till Huddinge. Fy vad hemskt det kändes att skiljas från min pöjk. Vi har i alla fall haft det hur fint som helst.


Vi har stekt fläsk, shoppat, åkt quad bikes och ridit kameler. Smakat på det goda livet helt enkelt. Igår spenderades kvällen bland annat med att röka vattenpipa på ett hak i Medinan i Hammamet. Vi har hunnit med hur mycket som helst på en vecka känns det som! Det vore dock lite tradigt att både läsa och skriva en uppradad lista om alla påhitt, så jag slänger upp lite filmer och bilder under veckan istället! Hej Sverige! Vad grönt här är. 

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards