Alla inlägg den 4 augusti 2009

Av Sofia - 4 augusti 2009 13:39


Alla ni från Umetrakten vet hur E4:an i södergående rikting ser ut innan Tegsbron. Jag bokstavligt talat hatar dem som kör om i svängfilen för att sedan tränga sig tillbaka i den vanliga (där det alltid är bilkö). Min pappa, a.k Mafioso, skulle köra hem mig i går efter gudmorsfikandet och följande scenario utspelar sig;


Far gör exakt som mina tafikanthatobjekt och kör som en galning

fram i svängfilen, trots att vi definitivt inte ska svänga.


Jag: Pappa, du är väl inte en sån? Som gör som de jag hatar?

Pappa: Jo, men det går mycket fortare. Det är ingen panik


Pappa kör på lugna puckar och tuffar fram i svängfilen

 och försöker så smått tränga sig in i "rakfilen".


Jag: Men det är ju hur lätt som helst att man krockar, de bakom har väl ingen skyldighet att bromsa?

Pappa: Jo, det har de visst det...


...vägen börjar närma sig trafikljuset och papi tiltar tvärt 

ut i den andra filen. Tråkigt nog framför en långtradare

som inte har en chans att bromsa.

KRAAASCHBOOOM! Tut-tut.


Jag vet inte om han försökte stila eller vad, men han lyckades hur som helst repa långtradarens front och totalkvadda baklyktan på päronens Chrysler. Nu gick det ju inte värre än så, men sjukt onödigt var det helt klart. Och jag vet någon som inte kommer att ha råd med den där utomlandsresan med mami i höst. Vi får hoppas att somliga lärt sig en läxa...

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Ovido - Quiz & Flashcards