Alla inlägg den 18 december 2009

Av Sofia - 18 december 2009 21:20

Jag skippade föreläsningen idag och åkte till flyget med god SL-mariginal. Hem kom jag till slut! Skönt var det att burna hem från Umeå själv i storchryslern på en halkig E4:a. Idag fyller mamsen år och delar av släkten har varit här och svullat saffransbullar och kladdkaka om vartannat. Nu har lugnet efter stormen infunnit sig, så nu ska jag och päronen se film. Sweet.


mamma 46 år

Grattis på 47-årsdagen, världens bästa mutter!  



Av Sofia - 18 december 2009 00:21

Nej, jag är inte packad. Inte på långa vägar. Alla grejer jag ska ha med mig till norrlandet ligger utspridda på sängen och golvet i mitt rum. Det här är inte bra.


Appropå packad, så kan jag ju passa på att nämna snön. Imorse trodde jag seriöst att jag låst mig inne (hur man nu skulle kunna göra det?). Jag fick för fasiken inte upp dörrjäveln! Men efter att jag hockeytacklat den ett par gånger gick det till slut. Packad snö utanför. Helt otroligt. Hej mitt vinterland!


Nu sitter jag och funderar på vilken tid jag ska smita från föreläsningen imorgon. Flyget lyfter kl 14.15 från Bromma. Jag valde att gå hem från flempan idag. Tåget var en timme försenat och bussarna inställda (nej, SL har fortfarande inte fattat att vi bor i Sverige och att snön kommer varje år). Ska jag ens våga gå på föreläsningen imorgon? Då kanske jag inte hinner till flygplatsen alls? Chansa? En fet SL-mariginal är nog vad som krävs.

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards