Alla inlägg under februari 2010

Av Sofia - 25 februari 2010 12:10

Nu sticker vi. Åter på söndag.

Av Sofia - 25 februari 2010 08:45

Frukost och förlust. De trevliga kisarna jag räknade upp i föregående inlägg, plus världens drägligaste Dennis, hamnade hemma hos moi efter studentpuben igår. Vi delade alltså säng, fem personer. Vi snackar mastodontskedning! Härliga tider. Tråkigt värre med ett så abrupt slut på OS för våra hockeyherrar dock.

     

Av Sofia - 24 februari 2010 13:29

Kära mor, du har givit mig den allra bästaste bästa förtidsfödelsedagspresenten. Du har gett mig internet! Tack mamma!


Idag var jag på studiebesök på Riksarkivet. Jag vet inte riktigt vad som hände med mig när jag fick syn på en gammal skrift från tidigt 1200-tal. Jag drabbades av något som kan liknas vid redig förtjusning. Jag rös i hela kroppen. Jag kände mig konstigt vördnadsfull. Det var coolt.


Nu blir det jobb, sedan spex och efter det öl med stiligaste Nils-Thomas, sexigaste Camilla, snigligaste Anna och kanske några fler! Yesh.



*

Av Sofia - 23 februari 2010 21:38

Ikväll uppehåller jag mig hemma hos favvogrannarna. Har blivit bjuden på lyxmat och internetförsörjs för fulla muggar. Efter många om och men är jag och tufftuffbrudarna äntligen incheckade för London-resan på torsdag. Idag har vi lärt oss att Ryan Air är minst lika struliga som SL. Hemska tanke!


"Alla killar är svin. Somliga är bara bättre på att dölja det."

-Andreas Moberg, 25 år, Huddinge



Av Sofia - 22 februari 2010 20:03

Idag släpade vi oss ur sängarna i ottan. Jag, roomie-Anna och grannparet myste ner oss i soffan. Iklädda pyjamas käkade vi sedan go'frulle framför hockeyn. Det kändes heligt, lite som Lucia-morgon.

Av Sofia - 22 februari 2010 19:04

Igår när jag radade upp allt om senaste tiden glömde jag ju helt bort att nämna det mest väsentliga och det som dessutom låg närmast i tiden; paltaftonen! Min Huddinge-mamma fyllde år här i veckan. Igår firade vi med inget mindre än hemmagjord palt, nykokad lingonsylt och avslutningsvis tårta (som jag fick äran att göra). Åh, vilken lyx! Mer norrländsk husmanskost åt folket säger jag bara!


I övrigt är det halvfint. Mitt SL-tålamod är sedan länge rågat och det är förbannat kallt, men annars rullar det på. Jag blickar framåt. Mot torsdag. Mycket trevligt händer då! Puss.

Av Sofia - 21 februari 2010 23:14

Tess-torsdag. Return of the roomie. Snö. Shopping. SL-strul. Kompisfrukostar. Hanna-kalas. Snusabstinens. Mysmode. Internetbrist (Sofia says hello from the tub). Lite så.

Av Sofia - 17 februari 2010 16:09

Två brudar och en halv äntrade igår simhallen på Medis. Skönt att simma loss! Takterna sitter i. Efteråt krubbades det libanesiskt och sedan åkte vi vidare till Blåsut för barnmorskabesök no. 3. Allt såg helfint ut och vi fick lyssna på lilltjoppans hjärtslag. Mäktigt!

Kvällen vigdes åt att flytthjälpa Crazy i spexeliga vänners lag.  Vi avrundade med tehinkande och semmelmufflande inom fyra väggars totalt flyttkaos. Myche mys.

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Ovido - Quiz & Flashcards