Alla inlägg under mars 2010

Av Sofia - 31 mars 2010 23:16

Skämt åsido. Jag missunnar ingen den lycka och förväntan en blivande förälder kan känna. Idag hölls den sista föräldrautbildningsträffen. Nu är det på riktigt. 66 dagar kvar till nedkomst!


Jag måste för övrigt gratulera kusin-Dennis som i veckan blev papi för andra gången. En stadig flicka ryktas det om.


Annars då? Jag och Spillarn förtjänar en applåd! Vi har verkligen kommit igång med uppsatsen. Kungliga biblioteket är ascoolt. Vi trivs där bland mikrofilmerna.


Min spexklänning är nästan klar. Idag fick jag repa i den och peruk och fick världens finasete komplimang. Sofia! Vilken tur det är att du inte har långt hår! Det kanske låter banalt, men förklaringen jag fick till varför var otroligt rar. Tack Tally!

JA!

Av Sofia - 30 mars 2010 23:22

Det gick vägen! Slutspelsklivet känns som marängswiss för själen! Semi nästa!

 

nu

Av Sofia - 30 mars 2010 18:44

Livet går sin sakteliga lunk. Plugg - jobb - spex. Vi har precis dragit igång med B-uppsatsen, jag känner mig förvånansvärt taggad! Jag och Spillarn ska skriva om mediebevakningen av kvinnlig VS manlig idrott under 80-, 90- och 00-talen. Kan nog bli skoj. Och när vi lix är inne på ämnet sport kan jag passa på att konstatera att nerverna sitter lite utanpå nu. NU!

Av Sofia - 29 mars 2010 21:05

Kvällen kunde inte ha gått fortare. Men kul hade vi! Det här är typ alla bilder jag har. Men vadå? Jag hade väl bättre saker för mig än att gå runt och fota. Släng upp era i eventet så jag kan friska upp minnet lite. Suddigt? Mjo.


   

Innan förberedde jag och di anre födelsedagsflickerna lite.

 

Sen fick vi tårta av spexarna.


        

Efter det kom det massor av folk.


Lina bjöd på kondomen och Mini på tricket.


 

      

Annika (aka min partner in crime på dansgolvet)

var med på nästan alla bilder...


 

....men inte den här.


(Efterfest var oundvikligt.)

Av Sofia - 27 mars 2010 00:33

Jag har haft en fantastiskt lagom dag. Träning, följt av en kaffe och cigg på ballis med Andreas och Tess. Söderspexets årsmöte. Middag och öl på O'learys. Seger! Vad mer kan man begära? Det vankas rephelg och årets fest. Mig hör ni med andra ord förmodligen inget av förrän på måndag. Åh åh, det ligger i luften!

Av Sofia - 26 mars 2010 10:07

 

Systra mi fyller 16 bast idag!

I påsk får vi krama på varandra istället.

Grattis gompan!

Av Sofia - 25 mars 2010 18:45

Snacka om att jag trotsat baksmällan idag! Jag kravlade mig upp en kvart innan Marre knackade på dörra. Vi ska skriva B-uppsats ihop och har spånat på som tusan hela halva dagen. Jag har dessutom bakat fasters tekakor och lagat mammas linssoppa. Ja, jävlar i mig vad vi legat i. Plugget följdes av Yatzy hos favvo-Tess och nu ska jag långpromenixa med Cammen.

Och just det, för er som inte sett mig in action så har ni nya frippan här. Tyvärr är den inte stajlad och har ett gårdagenssmink-ansikte toppat med ett creepy smile till accossear, men hey! 

Av Sofia - 25 mars 2010 10:27

Jag har aldrig lyckas med det tidigare. Igår vaknade jag upp på en ort långt söder om Huddinge. Klockan 02.50 Jag klev av, yr som en höna. Jag svor över kylan och sällskapet som dragit med mig ut. Sen kom jag på att jag är en vuxen människa som själv beslutat att hänga med, att jag haft en totalvärd kväll och att hockeyvinsten faktiskt förtjänade ett firande. Taxipengen sved inte lika mycket i plånboken efter den insikten. Men jag rekommenderar det inte. Ja, att somna på nattbussen alltså.

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards