Alla inlägg under april 2010

Av Sofia - 30 april 2010 00:23

VG på B-uppsatsen. Gräddan. Värmen i luften. Filmen får stå för resten.

M21

Av Sofia - 28 april 2010 12:40

Idag fyller kusin-Majsan 21 år. Jag och två av hennes systrar tog därför tillfället i akt att käka lyxfrulle och samtidigt överraska henne på St Eriksplan alldeles för tidigt imorse. Grattis stumpis!


Efter det bar det av till SöS för planering av fin-Fridas förlossning. Nu hetslandar jag hemma innan jobbet och inflyttning av dekor i svarta lådan inför Spex-premiären.

Av Sofia - 27 april 2010 17:04

 

Idag har vi sålt biljetter så det stått härliga till! Riktigt kul har det varit faktiskt! Man kanske borde satsa på en karriär som försäljare ändå? Ni som inte har vägarna förbi när vi står och säljer kan gå lös på biljettbokningen här.


Nu sitter jag hemma hos kusinen och slappar medan hon slavar i köket. Sån lyx är inte alla förunnat! Sen ska jag sätta tänderna i kursarnas B-uppsatser. Opponering snart. Peppad? Nja.

Av Sofia - 26 april 2010 23:01

Teatersminkresterna i mitt ansikte påminner mig om att det alldeles, alldeles snart är dags på riktigt! Premiären hägrar! Kom och se mig och min spexeliga vänner agera, sjunga, spela och dansa i årets uppsättning Wienkongressen - eller Wie Are the World.


När? 4, 5, 6 och 8 maj.


Vi kommer att ha en hejbrakadundrarfest efter sista föreställningen. Även utomstående är hjärtligt välkomna att slänga på sig partybraxorna och joina!


Biljetter till både föreställningen och sittningen bokar ni här.


Kom! Kom! Kom! Kom! Kom! Kom!

Av Sofia - 26 april 2010 12:53

Jag fick ett tvärryck idag när jag insåg att jag är ledig över Kristi himmelfärd. Oslo-resa bokad. Shit vad kul det ska bli!


Igår fick jag 24 snapsglas i försenad födelsedagspresent av mormor. Jag undrar om hon fått nys om vad jag brukar använda mina äggkoppar till.

Av Sofia - 25 april 2010 21:06

Det blev inga foton på Krunegård i fredags. Kameran hade jag med mig, men inte minneskortet. Smidigt. Men bra var det! Dansdansdans. Andreas lyckades i vanlig ordning smyga i mig några absintshots innan. Finfin uppladdning.


        

Igår kväll tände vi grillen på grannarnas ballis och myste som tusan med TP hela halva natten. Jag och Tess kom på en värdig andraplats. Andorra är för övrigt inte en skidort i Frankrike.

   

Annars har jag mest jobbat i helgen. Jag och galne G har tagit vara på vårsolen genom att glassa på verandan och skogspromenara massor. Och idag blev jag bjudd på hemmagjorda, grillade lammfärsspett. Världens bästa jobb? Jajemen.


Nu har jag finbesök av min älskade mormor och gubben. Vi har käkat enchiladas och svullat chokladfondue. I skrivande stund ligger vi utslagna på soffan i paltkoma. Och appropå palt - jag har numera frysen full av mormormat. Gotta!

Av Sofia - 23 april 2010 18:09

 

Ibland hänger det en sån här på dörra när man kommer hem från jobbet. Då måste man kontroller både en och två gånger att den faktiskt kommit rätt. Och sen le sitt största leende när man faktiskt inser att det står ens namn på kortet.

Nu fick nattagästen inte vara anonym längre, men något såhär vackert kunde jag inte låta bli att bildblogga. Tack Janne! Du får från och med nu sova hos mig när helst du önskar, i vilket tillstånd du vill!

Av Sofia - 23 april 2010 12:30

Tidigt, tidigt i morse fick jag sällis av en något överförfriskad bekant som låst sig ute. När vi vaknat till liv började vi i normal anda snacka hockey. När jag berättade att Björklöven konkat utropade han något förförat Men va!? Vad kommer att hända med bingolottogubben då?


Efter många om och men lyckades han till sist, trots en baksmälla som inte var av denna värld, pallra sig till sitt kundmöte. Innan han gick kläckte han ur sig ....men det bästa av allt är att de inte kan sparka mig utan att erbjuda mig vård först! Han är rolig den kisen.


Idag har det morgonpromenixats i solen. Nu vankas det caféhäng, jobb och Markus Krunegård. Ha en kanonhelg allesammans!


he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards