Alla inlägg under april 2010

Av Sofia - 23 april 2010 01:58

Min hjärna är tömd, men sinnet tillfredställt. Jag har lärt mig massor idag. Vem hade kunnat ana att en korrekt källförteckning tar två timmar att skapa liksom? Jag är precis hemkommen från Dockan, min uppsatsvapendragare. Som vi har kämpat! Nu är skiten inlämnad och det är inte utan att jag känner mig lite stolt över vår studie som till slut fick namnet Bara män, bara män, bara massor utav män - Bevakningen av kvinnlig idrott i svensk press 1980-2010.


Mina naglar är härligt chockrosa tack vare Tessan som jag hade äran att halvskeda med natten till idag. Jag är löjligt förväntansfull inför förlossningen av snuttan som växer i kusin-vitamins mage. Min lön var fet. Imorgon ska jag sova ut. Catch me on the flipside!

K

Av Sofia - 21 april 2010 21:04

Sen i söndags har min facebook-status varit Ord som börjar med bokstaven K är bra. Rent generellt.


Det börjar mer och mer gå upp för mig att det är alldeles sant. Ord som uppmärksammats i kommentarsfältet än så länge är kram, kompis, kamratskap, kalsongryck, knark?, karlar, kärlek, (sommar-)katt, kudde, kel, kaka, krig?, kexchoklad, kräftor, klamme?, kvinnor, kor, kuk, kanoner konkretisrer konstens kulturstöd, Kizz, kryssning, kokosbollar, kyss, könsorgan och killar.


Men det bästa ordet på listan hittills är Klar! och det har jag skrivit dit alldeles själv. Imorgon ska vi bara pillra på med layouten och källförteckning och sen ska B-uppsatsen vara ett minne blott. Gu si gött. Klar!

Av Sofia - 20 april 2010 20:02

Just nu vill jag bara kräkas på allt som har med genus inom sportjournalistiken att göra. Vi är snart klara med uppsatsen som tur är. Bara fyra sidor to go. På fredag klockan 12 är jag en fri kvinna igen.


På söndag kommer mormoran hit också. Det ska bli så himla mysigt att få krama lite på henne! Jag vill ha helg nu.

Av Sofia - 19 april 2010 23:26

Cammen kom över och myste med mig över en kopp varmchoklad ikväll. Vi har kirrat biljetter till Krunegård på fredag och spanat in Grönans konsertschema för sommaren. Som bäddat.


Annat inbokat är familjekryssning, midsommar i Dalarna, en vecka på Gotland, Umeå-trip och Malmöfestivalen. Snart. Sommar. Längtar.


 

Av Sofia - 18 april 2010 23:42

Det blidde förfest, mellanfest och efterfest i Visättra igår. Mycket angenämt. Dessa bilder är de enda barnvänliga från kvällen. Vi satt mycket på golvet.


             

Och här till höger ser ni hur pigga vi var alldeles för tidigt imorse.

Sömnbrist är inget problem när man har kärleken. Vi har duktigt spexat hela dagen. Föreställningen kommer att bli succé! Falaflarna fick godkänt på knytiset efteråt. Vi åt massa annat gott också. Jag fick kvinnlig närhet. Härliga människor, härliga tider. Nu är jag sliten som en gammal kamel. Jag vet flera som kommer att sova väldigt totalgott i natt.

Av Sofia - 17 april 2010 18:43

 

Igår slängde Frida upp massa bilder från Redline på fejjan. Bland annat den här ovan. En för mig obekant person lämnade en liten kommentar till den som löd Vilken vacker människa! Tänk vad sånt värmer! Vi borde bli bättre på att ge varandra komplimanger. Jag ska börja redan ikväll.


Idag har det repats för fulla muggar och nu ska jag vidare till Bergstens 20-årsfest. Laddat har jag gjort också. Pizza, öl och hockey! Grattis HV. Krossa Dyrgarden!

Av Sofia - 17 april 2010 00:30

Korta dagar, långa nätter. Idag har det pluggats och jobbats. Kvällen spenderade jag genom att leka matmor. Först lagade jag lasagne till kusnvitamin och roomien och efter det ägnade jag cirkus tre timmar åt att snöra ihop falafel. Jag fick till och med knata över till extrafamiljen för att låna en matberedare mitt i allt, då min havererade. Det här kan ju bara inte bli fala-fel (som Bergsten skulle ha uttryckt sig).


De snorungar på spexknytiset som inte uppskattar mina hemmagjorda små skötebarn ska få smaka på min vrede. Sanna mina ord. Jag kräver ett A+ for effort. Sussa sött alla hjärtegryn!

Av Sofia - 15 april 2010 18:05

Bilden är tagen av Anna vid det omskrivna bakismyshet i söndags. Sånt här umgänge är inte alla förunnat. Jag röstar för mer häng av denna kaliber!


Tusan vad duktiga jag och Marie har varit idag. Vi har pluggat 9.00-17.30 Och vi har faktiskt producerat ciruks 10 sidor till uppsatsen också! We're on a roll. Jag vet att jag är tjatig när det gäller våra framsteg. Lite självbelåtenhet måste man dock få besudla cybervärlden med, men jag börjar låta som de som ständigt skriver om sin träning i facebook-statusen. Såna som jag och M för övrigt planerar en ondskefull kupp mot.


Så är det. Nu bär det av till city och Hanna. Ett glas vin skulle sitta fenfent!

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Ovido - Quiz & Flashcards