Alla inlägg den 19 maj 2010

Av Sofia - 19 maj 2010 09:47

  

   

     

Nationaldagsfirandet med stort D inleddes med finmiddag på restaurang. Sen  käkade vi softis med O'boy vid hamnen, kollade på världens äldsta ångbåt i bruk, tog en promenad över en gård i Toten där det sägs spöka (spana in skelettdelarna på bild 5) och fascinerades slutligen över de vackra fyrverkerierna i Raufoss. En mycket god dag!

Igår lämnade vi skogen bakom oss och åkte in till Oslo för lite snabbshopping på IKEA och lunchmiddag. Solen hade äntligen hittat till Norge! Det uppskattades efter en så grå vistielse kan jag meddela.

 

Nu är jag åter på svensk mark. Vad varmt här är! Sammanfattningsvis kan jag säga att resan varit både avkopplande och lärorik. Det är längesen jag sovit så gott som hemma i Jannikes gästrum ute i skogen, skedandes med Øre. Följande är vad jag lärt mig:


  • Norrmän är koseliga
  • En snusdosa kostar 89 kronor i Norge
  • Allt annat är också dyrt
  • Generellt har norrmän en tveksam musiksmak
  • Att sova på handbromsar och växelspakar sliter på ryggen

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards