Alla inlägg under juni 2010

Av Sofia - 29 juni 2010 23:47

Idag har jag förstått det verkliga värdet av riktig semester. Jag har ända sedan mellanstadiesommarloven haft samtliga lediga veckor, dagar, ja till och med timmar uppstyra. Imorse när jag vaknade visade kalendern ett blankt blad. Så himla skönt.


Jag tog en långlång promenad á la Huddinge runt och sedan kallade jag Anna H och Morris till Gömmar'n. Världen mysigaste sjö. Vi solade, badade och snackade om de blåblodigas framtid. Vackert.


Mot kvällen drog jag vidare till Hornstull och kikade på fotboll med midsommargrabbarna och Hanna. Sweet.

Av Sofia - 29 juni 2010 00:12

Peter B och Gunnar har snört upp ytterligare några bilder från helgen på internettet. Finfina grejer. Det är nästan så man är nostalgisk redan.


      Idag har jag hängt med Tess och Camilla inne i city. Shopping, promenader, middag, skvaller och kaffe - allt i solsken. Det var inte helt dumt inte. Mot kvällen kom Hansson förbi också, det var välda skönt att klämma lite på henne.

Av Sofia - 28 juni 2010 11:37

  Firandet blir bara bättre och bättre för varje år! Mina wildcards kom fort in i gänget och blev Djävulen och Hannibal med halva svenska folket. Annars var allt precis som vanligt. Några blev för fulla, några flirtade lite för mycket, några badade mer än de ville och nästan alla dansade kring stången. I år blev det inga små grodor, vi stämde upp till När vi gräver guld i Usa istället. Varför vet ingen. Jag är euforisk. Jag längtar redan till nästa år. Mer bilder och filmer finns här.


                      

     

                

Av Sofia - 27 juni 2010 23:42

Vilken helg! Jag är tom i huvudet och samtidigt otroligt full av kärlek. Midsommarhelgen är det absolut bästa på hela året. He' gå' int' å förklar' får noe som int' begrip'!


Väl tillbaka i Huddinge the Hood fann jag mig (av förklarliga skäl) utelåst. Bild- och videobloggeriet får vänta på sig med andra ord. You're in for a treat! Puss.

Av Sofia - 24 juni 2010 01:57

Ikväll har jag kikat på Nicole and the Miserable FoolsBara Vi. Jag måste medge att jag är imponerad av min lilla klassis - Nicole - och hennes fools. Svängigt!


Efteråt lurade Hansson med oss till Bergshamra och övertalade oss till nakenbad. Det kan ha varit dumt eftersom jag inte är hemkommen förrän precis nu. Men även om nattbuss äcklar mig och klockan passerat läggdags med råge var det värt det! Ikväll har jag smakat på svensk sommar när den är som bäst. En perfekt uppladdning inför den stundande midsommarhelgen. Imorgon sticker vi! Jaaahooooo!

Av Sofia - 23 juni 2010 12:18

Midsommar är heligt för mig. Vi har en relativt ny familjetradition som går ut på att hyra ett vandrarhem någonstans i Sverige och dra ihop en blandad skara folk och lägga av ett riktigt hejbrakadundrarfirande. Bilden ovan föreställer delar av vårt Midsummer crew förra året.


Imorgon bär det av för det femte regelrätta midsommarfirandet med gruppen. Siktet är inställt på Dalarna och Älvsbro. Jag är som vanligt kalastaggad!


   

Av Sofia - 22 juni 2010 19:50

Först var jag sjukt sleten efter den långlånga förlossningen (men det är inget jag klagar över, det finns nog dem som är hemskt mycket mera utarbetade).

Sen drog jag på mig partykjolen och skakade loss på Färjan med de myndiga syskonen och Pillan. Allt medan de mindre myndiga syskonen och morsfars lyckligt ovetande sussade i sin hytt. 

      

           

   

    

Och efter det var vi sletna igen.

   

Av Sofia - 21 juni 2010 13:36

Kusinen som alltid brukar klaga på mitt snusande sa vid upprepade tillfällen igår att hon var tacksam över att jag är nikotinist. Jag hade nämligen de enda händerna kalla nog att svalka hennes panna. Jag har upplevt det störstaste största. Det var så obeskrivligt vackert! Kussen var under förloppet både det sköraste och starkaste jag någonsin sett en människa vara. Fantastiskt jobbat!


Lilltjoppan är äntligen här.

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards