Alla inlägg under juli 2010

Av Sofia - 30 juli 2010 19:14

Igår var jag och hälsade på kussen och bebben efter jobbet. Jisses vad stor hon blivit (bebben) och vad smal hon blivit (kussen)!


Nu är det helg i allra högsta grad! Skönt. KissKarin kommer på besök så ikväll kör vi den berömda ölrundan. Det brukar gå farligt till när en riktig Dalmas och två Norrlänningar slår sina kloka ihop. Önska oss lycka till vetja!


Pride och Hawaii-party vankas imorgon och på söndag ska jag träffa en gammal högstadielompis från Nordmaling. Fullt upp - tummen upp. Trevlig helg!

Av Sofia - 28 juli 2010 20:09

Idag var jag, Galne G, Marie och hennes "jobbpojk" i Gamla stan för att äta glass. Vi hittade ett fik vi tyckte såg mysigt ut - Café old town spegeln. Det var rätt folktomt där inne så vi klev in med våra rullstolsburna grabbar. När vi stod och valde glass som värst kom personalen och sa till oss att det inte fanns plats för oss.


Jag och Marie tittade på varandra och bara gapade. Vi vände på klacken och gick. Nu har vi anmält händelsen till diskrimineringsombudsmannen. Jag önskar att vi hade skällt ut dem på plats, men vi blev så otroligt paffa. Usch och fy och blä säger jag bara!!!


I övrigt hade vi en jättefin dag. Jag jobbar heldygn nu igen, Gurra har precis somnat in och jag har bakat bröd till frullen imorgon. Snart kommer Camilla hit och fikar. Som sagt - världens bästa jobb!

Av Sofia - 27 juli 2010 20:50

Hur många gånger har jag inte suttit och irriterat mig på att de tävlande i "Ordet på bordet" i Christer alltid varit så sega? Jag kan nog inte räkna dem på mina fingrar. Idag tog jag mod till mig och ringde in. Jag fick tävla med självaste Christer och vi vann med Lag Nordmaling! Älskar hur de skriker ut det i slutet av klippet. Om ni vill lyssna klicka här och tryck fram programmet från den 27 juli 14.02, vid 1.30 får ni höra min ljuva stämma.


Av Sofia - 26 juli 2010 22:31

 


Jag vet att jag tjatar om det massor, men jag måste säga det igen, jag har världens bästa jobb! Jag vet inte ens om jag kan kalla det jobb. Jag bara njuter. Jag gick på mitt pass 10.00 imorse och jobbar till 14.00 imorgon. Familjen är ute och stugar sig medan jag och Gussi myser här hemma.


Vi har shoppat loss i Kungens kurva, lagat värsta mysiga middagen och bakat en choklad & lime-kaka av världsklass! Nu ligger han och sussar och jag frossar i ett DVD-skåp fullt av barnfilmer. Jag har avverkat Dinsey's Princess and the frog och snart ska jag sätta tänderna i Krambjörnarna. Nostalgi? Oja.

Av Sofia - 26 juli 2010 08:39

Dennis lärde mig göra sushi i Täby Kyrkby igår. Gott. Trevligt! 感謝

Av Sofia - 25 juli 2010 15:07

Glögg, Janssons frestelse, köttbullar, prinskorv, julöl, pären, julskinka, sill och allt som hör till! Julklappsutdelning, stjärtgossar, nissar och tomtegummor. Jag släppte till och med på mina principer och såg lite inspelad Kalle Anka(!). Och jag måste säga att det är något speciellt med herr Weise. Tack för en trevlig kväll!

Jag glömde helt bort att fota under kvällen, men dörr'n va fin iallafall!

Av Sofia - 24 juli 2010 19:07

 

Det är som bekant den 24 juli idag och vad passar då bättre än en heltraditionell julfest och allt som hör en sådan till? Inte mycket skulle jag vilja påstå.

Av Sofia - 23 juli 2010 17:58

Sen sist har jag hunnit äta två laxbaserade middagar ute i det fria med sköna tjejor. Jag har även jobbat och lekt småbarnsförälder en (halv) natt. Inte helt smärtfritt, men ack så mysigt! Sofia 2 har blivit biten av en huggorm och lämnat hufvudstaden bakom sig. Nu ska jag ner på stan och ta ett par kalla med ett gräddbaserat sällskap. Trevlig helg!

Frida, Cleo, Therese och Anna igår. Inte alls tillgjorda leenden, nej nej.

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards