Alla inlägg under juli 2010

Av Sofia - 10 juli 2010 22:24

Idag har morsfars dammsugit blocket och vi har åkt runt på Stockholmsrajd och burit soffor och garderober både åt höger och vänster. Efteråt plockade vi upp kusin-Frida och lill-Cleo och åt lite släktmiddag i min trägård. Mysepyse.


Nu är det bara jag och Jullibull kvar. Hon är som en jukebox min syster. Under matchen har hon oavbrutet suttit och lallat på It's raining men. Hon är väldans besviken och aningen bitter över att inte ha fått se några tårar alls. Det finaste hon vet är nämligen att se vuxna karlar i shorts fälla en tår eller två. Jag hejade iallafall på Tyskland. Yeay.

 

Lillasyster och kusinbarn.



Av Sofia - 9 juli 2010 22:55

Efter en 63 mils lång bilfärd med Jullibull, morsfars och Camilla har vi nu landat hemma i Huddinge. En kisspaus, köttbullar och hetsshopping hann vi med på IKEA i Sundsvall. Annars körde vi raka spåret. Syster vägrade låta mig lägga ut sötbilden där hon sov som en gris i baksätet. Om ni ber snällt kan ni få se den på min dator istället.

Av Sofia - 8 juli 2010 22:21

Nu är vår vuxensemester slut. Jag har bjurrat skåningarna och Pite på en riktig Norrlandssightseeing. De har fått uppleva allt från klädbibliotek till bilträff på Nordmalings kyrkparkering. Igår satt vi i badtunnan och följde fotbollen på radio med varsitt glas sangria i handen och magarna fulla med grillat. Vi dröjde oss kvar ända till soluppgången och nakenbadade i sjön som låg under ett tjockt täcke dimma. Det var vackert. Vi villa bara flyta. 


            

         

Idag har vi varit ut till havet, närmare bestämt Fårskäret - Norrlands finaste strand - the shit. Efteråt blev vi bjudna på en fantastisk middag med Västerbottenstema hemma hos la familia i Nordmaling. Päronen och mormor har varit underbara under vår vistelse. Tackar till tusen!

Av Sofia - 6 juli 2010 15:16


Nakenbad, vinpimpling, sol, Mariah Careys All I want for Christmas is you, regn, vänner, mygg och släkt. Kaffet är klart och grädden vispad. Mor och far kirrar badtunnan åt oss. Vi har det ba fint!  

Av Sofia - 4 juli 2010 23:58

Jag trivs med livet. Det finns egentligen inte så mycket mer att säga. Imorgon flyger jag, Anna H, Camilla och Morris till stugan i norr. Mor lilla mor har styrt upp det mesta åt oss. Hon förtjänar minst två diadem tycker jag!

Av Sofia - 4 juli 2010 01:07

Summerbreeze makes you feel fine och så vidare. Världens finaste dag! Jobb - långprommis och massa glassande i solen med Glande G och hans underbara familj. Efter det mys på ballis och sällskapspel med roomien och hennes lumparpoolare och sedan vidare till bonusfamiljen på riktig lyxgrillmiddag. Kalaset avslutades med en flarra mousserat och lite öl på ballis med "kusinerna" (läs: Linus och Hanna - se bild). Fina grejer. Jag älskar sommaren och människorna runt omrking mig. Hjärta.

Av Sofia - 3 juli 2010 02:06

Ni vet de där guldbyxorna. Jag tror jag har en liknande lägenhet. Nej, den trollar inte fram pengar däremot blommogram. Innan jag flyttade hit hade jag aldrig fått ett. Nu har jag bott här i snart två år och har redan fått fyra! Jag kan bara finna två rimliga förklaringar. Antingen har jag blivit en bättre människa eller så har jag helt enkelt träffat verkliga vänner här. Kanske är det en kombination? Nu nattflummar jag visst iväg. Men det är magiskt! Håll med.

Tack finaste!

Av Sofia - 1 juli 2010 23:21

Baksmällan är min värsta fiende, det märks att man blivit äldre. Jag är så glad att jag har Tess och roomie-Anna som lindrat mitt besök av herr Ågren lite grann iallafall.


Igår däremot hade jag en väldigt fin dag. Hanna bjurrade på lunch i stan och kusin-Frida på middag i Bagis. Lilltjoppan var lika pöt som jag minns henne.


Efteråt vankades det spontanutgång och de är som bekant alltid de blötaste. Vi hann avverka några uteserveringar innan vi av någon genial anledning fick för oss att kicka lite ass på Spy Bar. Herregud säger jag bara.

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards