Alla inlägg under augusti 2010

Av Sofia - 31 augusti 2010 18:59

Jag orkar inte ens förklara. Ni får läsa här. Men nu glömmer vi det.

Camilla fyller år! Här ska firas.

 

Av Sofia - 30 augusti 2010 22:34

Hela 19 färskingar skrev på vår mailinglista och ännu fler tror jag vi smygvärvade idag när vi stod på terminsstartsmässan och promotade Söderspexet som värst. Det bådar gott för det kommande spexåret. Jahoo!


  Foto: Åsa

Av Sofia - 29 augusti 2010 22:59

Jag saknar hemma lite grann redan. Samtidigt som det är skönt att vara tillbaka på min andra hemmaplan. Ja, jag har två nuförtin.


I fredag trotsade jag min nattbussbaksmälla och åt go'middag med brudarna på Debaser för att sedan rulla vidare till ett annat Debaser och klunka varsin öl. Det var bulla det! Nog har man saknat bra musik på dansgolvet alltid. Jag gillar bestämt mina fjollträskfasoner. De är helt okej.


Annars har jag jobbat och gjort upp och klämt massor på grannen, samt ätit middag hos extrafamiljen. Catching up helt enkelt.

Av Sofia - 27 augusti 2010 16:50

Idag har jag fått klart för mig att känslan av baksmälla mest grundar sig på sömnbrist. Fy vad slö jag är! Nattbussen tog verkligen knäcken på mig. Sov max en halvtimme. Jag skuller verkligen vilja skicka en arg hälsning till Rundviksfjortisarna som satt bakom mig och gafflade heeeeela natten. Blä.


Jag är åtminstone tillbaka i hufvudstaden, någorlunda välbehållen. Min kära kusin Fannie har flyttat in och på måndag flyttar Anna ut. En ny era väntar!


 

 Det här var den mest normala bilden jag kunde hitta på oss  (författarens anmärkning).

Av Sofia - 25 augusti 2010 17:10

När jag körde hem från stan igår i mörkret insåg jag hur fruktansvärt dålig jag är på att hålla hastighetsbegränsningarna. En annan tjej som gillar det här med fart och fläkt är Janka. I helgen har hon kört bil som ett riktigt proffs! Hon gör mig stolt.

Girls go fast - Rudskogen 22.08.09 from Marius Hesleskaug

Av Sofia - 24 augusti 2010 13:30

Sen jag kom hem har jag sovit kopiöst mycket. Igår vaknade jag 15.03 Seriöst. Och detta utan att ha nattugglat kvällen innan. Min mamma påstår att det är mitt hårda leverne som tar ut sin rätt. Jag börjar fundera på om hon kanske har rätt.


Igår hann jag trots den sena uppgången dra en riktig second hand-rajd i Vännäs. Fyndigt värre. Köttfärslimpan hos mormoran i Ockelsjö värmde gott efteråt och sedan hetsade vi tillbaka till Nordmaling för att se den sista kvarten av Fångarna på fortet. Styggt.

Av Sofia - 22 augusti 2010 23:20

Bara en av dessa är en så kallad fejsrejp. Gissa vilken?

Gårdagskvällen var magisk. Fick skjuts in till stan av Emmelie i hennes pärla Bertil. Hos henne varvade vi utsökt mat med djupa samtal, goda drycker, grovt språk och massa annat trevligt. Efter att jag våldtagit hennes garderob pallrade vi oss slutligen till TC. Jag kan säga att det är en gnutta farligt att känna bartendern. En hörapparat i Umeåälven kostade det mig om inte annat.


Idag har varit en bra dag. Lunchade med Mr X och kom fram till en hel del och efter det bakisåg jag i soffan med snuttan Emmelie hela dagen. Guld.

Av Sofia - 21 augusti 2010 01:22

I Nordmaling är det ibland som att tiden står still. Jag kan för allt i världen inte förstå att jag redan varit här i en vecka. Jag varvar soffan med soffan i trevligt familjesällskap. Jag, mamma, Isa och pappa har sett nästan en hel säsong av How I met your mother ikväll. Bara en sån sak! Avkoppling.

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Ovido - Quiz & Flashcards