Alla inlägg under september 2010

Av Sofia - 30 september 2010 17:55

Gudars skymning vad jag och Dockan är duktiga! Nu har vi bara två ynka frågor kvar på hemtentan som ska vara inlämnad på fredag nästa vecka. Massvis med legitimerad ledighet väntar med andra ord. The winner takes it all!

  Strippen är tagen från SvD.

Klicka för att se större.

Av Sofia - 29 september 2010 20:55

Såhär ser mina dagar ut den här veckan. Vi har precis upptäckt att det finns grupprum, att man kan ha väldigt roligt med och åt facebook-statusar och att godis är en bra hemtentamotor. Vi jobbar på!


Om ni är väldigt nyfikna på vad jag gjorde igår kan ni läsa här. Tackarrr!


Och just det! Jag råkade nästan (märk väl - nästan) rösta i kvällens idolkval. Det är inte likt mig. Jag tror jag vill gifta mig med den där Daniel.

Av Sofia - 28 september 2010 15:53

Idag har jag suttit i möte med bland annat den här mannen:



Sverker, Rickard Olsson och många fler välbekanta ansikten fick vi också se susa runt i korridorerna på TV-huset. Annars andas jag pluggerier. Ideologier hit och framing dit och agenda setting ner i diket. Nu vill jag snart inte mer.

Av Sofia - 26 september 2010 20:02

 

Såhär ser jag ut när jag hackar lök, lök, massvis med lök. Jag och Fannie har precis krubbat mamis gottigottiga löksoppa och myser nu framför Sveriges tjockaste man med munnarna fulla med chokladbollar. Livet.

Av Sofia - 25 september 2010 22:53

Det är aldrig kul att vinna på staffar men det är alltid kul att vinna. Ikväll var götta! En eloge till Linnea som kirrade biljetter och orkade med mitt skrikande de där timmarna. Nu ska jag smörja stämbanden med lite honungsvatten alternativt whiskey. Fredens.

Av Sofia - 24 september 2010 23:48

Ikväll har jag hängt med den här hippiebruttan och mamsingen hennes ute i Bagis. Jag har fått utsökt mat, deliciös efterrätt och idolmys. Tack brudar!

Av Sofia - 23 september 2010 21:02


Igår fick jag och Hasse genom Folkets bio privilegiet att se förhandsvisningen av filmen Tusen och en natt (jävla sköna män). Den gjorde ett stort intryck och för mig som tyvärr inte brukar se så värstans mycket independentfilm var det en annorlunda upplevelse. 


Efteråt fick vi mingla med både regissören och producenten som dessutom är huvudrollsinnehavare. En del gratisvin förekom också och allt mynnade ut i en mycket trevlig afton med hela vuxensemestergänget.


Kvällen avslutades med sammanlagt tre kvinnor i min säng. Jag fick skarvplatsen (man tackar!) men massa mys som vägde upp. Gårdagskvällen var verkligen vad jag behövde! Och nu ser det ut att gå strålande i hockeyn dessutom. Skellefteå AIK piskar Modorövarna. Pengar rullar in som dom ska....

Av Sofia - 21 september 2010 16:35

Förlåt att jag i så stor utsträckning refererat det andra sagt/skrivit de senaste dagarna men jag kan inte låte bli att ännu en gång... Herr Giertta har sammanfattat det hela såhär:  


Sverige har gått från mellanmjölkens till dubbelmoralens land
Moderaterna - som vill ha rättvisa men större löneskillnader

Centern - som vill vara alliansens gröna val men bygga tio nya kärnkraftsverk

Folkpartiet - som vill ha en modern skola men i 60-talstappning

Kristdemokraterna - som tycker att alla ska ha samma rättigheter men inte bögar 

Sverigedemokraterna - som bara har förvir...rat bort sig från Råsunda och vrålar läktarljud i riksdagen


Igår diskuterade jag och några sköna kursisar vad vi skulle kunna göra åt situationen. Omval och revolution var det som främst kom upp på tapeten. Båda känns svårgenomförbara. Jag har bestämt mig för att sluta hänga läpp. Det är bara att acceptera och härda ut de kommande fyra åren och hoppas att dubbelmoralens partier inte hinner ställa till det allt för mycket. Jag har dock lovat mig själv att jag så fort C-uppsatsen är skriven återigen ska bli politiskt aktiv. Göra skillnad. Försöka iallafall.


he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards