Alla inlägg under september 2010

Av Sofia - 16 september 2010 10:45

Jag hoppas ingen tog gårdagens inlägg personligt. Jag är extremt stressad inför valet och igår var jag både upprörd, förbannad och ledsen. Jag tycker inte om någon mindre för att denne har en annan politisk åskådning än mig. Jag tycker nämligen att alla människor har lika värde och därför finner jag det svårförståeligt att människor jag delvis ser upp till röstar för en politik som uppenbart inte främjar det - människors lika värde. Då var det sagt.


Bamse är min kompis!

 


Av Sofia - 15 september 2010 23:39

Jag trodde aldrig att jag skulle tänka såhär och än mindre att jag skulle erkänna det. På slutet har jag börjat känna en viss respektlöshet inför de människor som väljer att rösta på något av de borgerliga partierna. Jag försöker trösta mig med att de mest troligt är opålästa och inte enbart rena egoister.


Självklart är jag för åsiktsfrihet och demokrati, men jag kan i min hopplöshet inte förstå hur det finns människor som är så väldigt oliktänkande. Människor som jag dessutom tycker om och vanligtvis har koll på läget


På söndag vill jag att du lägger din röst på ett parti som inte bara gynnar dig och din situation just i nuläget. Lägg din röst på ett parti som är för ett samhälle som du vill leva i nu och i framtiden. Ett samhälle för alla!

Av Sofia - 14 september 2010 20:58

Idag fick vi ytterligare en skoluppgift. Yeay! Vi kommer seriöst att ramla in i väggen hela bunten snart. Skönt att det finns grejer som gör mig glad! Radarparet Filip och Fredrik är en av dessa. Lite sällskap är förträffligt och klippet här nedan likaså. Genialiskt!


Åsa tog dessutom jättefina bilder på gårdagens impro. Sann spexaranda förevigad! Tack!


       


Nu ska jag sleva i mig lite nykokad äppelkräm och sedan göra en C-uppsatsopposition. Syster duktig - jo, jag tackar! 

Av Sofia - 13 september 2010 22:42

På bussen

Busschauffören: Men nu äre väl ändå för kallt för att ha sån där kort kjol!?

Jag: Va? Näe, inte med mina norrlandsgener.

Busschauffören: Nänä, okej. Tur du har rediga mamelucker!

Välkommen ombord.


Annars har jag idag impulsköpt en bok för 500 pix i mina prickiga mamelucker. Skolan dödar mig långsamt. Vi ska göra en C-uppsatsopposition, intervju-, redaktions- och omvärldsjournalistikstudier, samt en kvantitativ innehållsanalys SAMTIDIGT som vi skriver hemtenta, pluggar till en salstenta och klurar på C-uppsatsämnen. Deadline är ordet som ständigt susar i mitt huvud. Jag tror jag går sönder.


Tur att spexet finns! Idag hade vi det första måndagsimprot för hösten. Det är så förbannat skönt att stänga av hjärnan några timmar, leka och bara skratta.

Av Sofia - 13 september 2010 08:52

Det känns ju som att det här är lite för bra för att vara sant. Om det är något jag lärt mig av den här gudsförgätna utbildningen är det om den där källkritiken. Den här morgonen hann jag dock inte göra mer än att googla "Arbete ger frihet + Moderaterna"...

Av Sofia - 12 september 2010 22:01

Jag och Hansson kan ha fått låna Pelles iPhone natten mot lördag...


Inatt kom hämnden. Jag tycker vi var aningen fyndigare. Men visst, well played!




Av Sofia - 11 september 2010 20:43

Igår:

   

    


Idag:

   


  Fick den här tishan av min favorit-Tess. Hjärta dig!

Av Sofia - 9 september 2010 21:23

Igår fick jag ett sms av en kompis efter en försadejt som löd "Jag hade haft bättre sällskap av en spegel och snabbmakaroner". Utan att säga för mycket kan jag säga att jag har haft en betydligt trevligare kväll!


Och det blir bättre! Snart rullar dessa B-rudar in och jag och Fannie ska välkomna dem med veganäppelpaj gjord på våra hemmaäpplen. Det luktar gott hära.


he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Ovido - Quiz & Flashcards