Alla inlägg under oktober 2010

Av Sofia - 30 oktober 2010 11:56

Läst i ETC Stockholm #42 2010


Skulle du själv kalla dig arbetarklass?

Jag är väldigt vanlig och bor hemma hos mina föräldrar. 

Jag har varit öppen med att jag bor centralt på Gärdet. 

Men jag är med mina vänner och åker tunnelbana som alla andra. 

- Anton Abele (M) Riksdagsledamot


  

Av Sofia - 30 oktober 2010 00:18

Idag har jag börjat läsa Pillret av Ingrid Carlberg. Den är verkligt intressant. Den där Freud verkade som en festlig prick - och Hoffman likaså.


Efter en jobbutbildning begav jag, Annika, Camilla och Anna oss in mot staden. Vi hittade en mysig irländsk pub där vi tog varsin öl och sedan spanade vi in Himlen är oskyldigt blå i sköna SF-soffor. Den var helt OK, men inte så mycket mer tyvärr. 

Av Sofia - 28 oktober 2010 14:07

Jag har endast ägnat 4 timmar denna vecka åt plugg. Det är inte riktigt bra. Jag ska snart öpnna det vetenskapliga verket och tutaköra. Jag är en sån där människa som gärna skjuter upp saker till sista stund och arbetar bäst under press. Tyvärr.


Igår blev det tillyxat med stand-up och öl på Mariatorget i trevligt sällskap! Skojs! Ikväll ska jag få en crawllektion av Morris. Det ska bli skönt att rasta gäddhänget lite.

Av Sofia - 26 oktober 2010 23:21

I veckan hängde en av mina handdukar på tork på badkarskanten när jag kom hem. Den kändes torr så jag plockade upp och hängde tillbaka den på handdukshängaren. Sedan använde jag den flitigt i tre dagars tid innan min kära kusin, tillika rumskompis, berättade varför den hängt på tork. Hon hade råkat tappa den i toan.


När jag berättade det här för Therese sa hon följande; Asså, Sofia. Jag tror du mött din överkvinna! Vad hon menade med det låter jag vara oskrivet här, men hon hade en del exempel...

Av Sofia - 25 oktober 2010 21:19

Kära postis, du som klev ut ur hissen på plan 8, Rosenlunds sjukhus, idag den 25 oktober 2010, kl 09.17 och log mot mig, såg ner i marken, log igen, nästan fick nackspärr för att du bara stirrade varmt mot och på mig när du lallade runt med dina paket, gav mig fjärilar i magen och fick mina kinder att rosas. Du som gav mig en blick som lovade att vi skulle ses igen när du försvann ned med hissen. Var är du nu? Hitta mig!

Av Sofia - 23 oktober 2010 19:01

Natten till idag var jag barnvakt åt Cleolunsen så kusinvitamin skulle få sova en hel natt. Det var inte helt lätt. Jag kan ärligt säga att jag ska vänta åtminstone 3 år till innan det blir några ungar uttryckta från mig och att jag är gravt imponerad av alla småbarnsföräldrar! Shit, ni gör det bra! Fast det var ganska mysigt att dela säng med den lilla krabaten ändå, det måste jag medge.


Trots sömbristen har det gått ypperligt bra att jobba idag. Jag och Gussi har rejdat Huddingeloppisen och fikat massor. Nu sitter jag och pimplar lite rött med kumbon framför en av världens mest välgjorda filmer; Just my luck! Perfekt lördag - men naaanting.

Av Sofia - 22 oktober 2010 12:47

FÖRRA VECKAN HITTADE JAG OCH FANNIE SIDAN TEMADAGAR.SE. DET FINNS ALLA MÖJLIGA DAGAR, SÅSOM MAG- OCH TAMRDAGEN, SUIT UP-DAY, VITA KÄPPENS DAG, MÅLTIDENS DAG OCH FETAOSTENS DAG. IDAG ÄR DET INTERNATIONELLA CAPS LOCK-DAGEN OCH DET SKA VI BANNE MIG FIRA!


JAG HAR DOCK REDAN SYNDAT GENOM ATT SKICKA SMS MED GEMENER OCH ÄVEN SKRIVIT TENTAN HELT SOM VANLIGT. MEN VA TUSAN? LITE VETT FÅR MAN HA.


TENTAN (SOM FÖR ÖVRIGT KAN VARA MIN SISTA SALSTENTA NÅGONSIN) GICK YPPERLIGT BRA. JAG SÄGER SOM CHURCHILL "I HATE TO WRITE. I LOVE HAVING WRITTEN" (OBSERVERA ATT DETTA BARA GÄLLER SALSTENTOR OCH ANNAN EXAMINERANDE SKIT, ANNARS HADE JAG NOG INTE VALT DEN HÄR UTBILDNINGEN...).


NÄR JAG VAKNADE UPP IMORSE VAR DET DESSUTOM ALLDELES VITT UTE. JAG ÄR GLAD! EN PERFEKT START PÅ EN VÄLFÖRTJÄNT HELG!


  FRÅN MITT SOVRUMSFÖNSTER

Av Sofia - 21 oktober 2010 19:29

 


Under dagens pluggiluggande började jag, Morris, Marie och Camilla att tala om min käre far - om hans bestående pappahumor, hans lite lustiga snedsteg och hans ärliga charm. Jag insåg under samtalet hur mycket jag saknar honom. Här får du en virtuell megapuss av mig, älskade mafioso!



Jag har en riktigt skön känsla inför morgondagens tenta. Vi har varit så duktiga! Nu ska jag belöna mig med mormorlagad lax (som legat i frysen alldeles för länge) och lite Paradise Hotel (ja, jag är hooked). That's it folks!  

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards