Alla inlägg under november 2010

Av Sofia - 27 november 2010 14:32

Jag mest bara flänger från ställe till ställe just nu. Något djupare, mer välformulerat inlägg blir det därför inte idag. I torsdags var jag och Camilla på release-fest för boken 90-talet.se - Eller vem fan komponerade modemljudet? på SpyBar. Det var inte jättehett, men goodiebags och RobinsonRobban får en alltid på glatt humör!


Igår var jag av förklarliga skäl sleten som en gammal gnu. Extrafamiljen servade mig med en deliciös middag och soffmys för hela slanten. Nu ska jag till Gamla Schtan och se hockey med Linnea och några sköna dudes. Sen får vinden föra mig var den vill. Klänningen sitter där den ska! Fredens vänner! Fredens.

Av Sofia - 25 november 2010 19:09

När man sitter och kodar kungabröllopsartiklar hela dagen lång är det svårt att inte ramla över en och annan intressant artikel om annat. Följande kontaktannons hittde jag i Svenska Dagbladet från den 23 oktober 1932.


Änka i 40årsåld.

ensam, förmögen, representativ

med välordnat större stockholmshem,

önskar för eventuellt äktenskap lära

känna en verkligt gedigen man, ej

under 50 år. Anonyma svar beaktas

ej. Svar till "Julen 1932"


Om jag skulle hotta upp den till 2010 års nivå och skriva den utifrån mig själv skulle den lyda såhär:


Singeltjej kring 20

ensam, fattig, presentabel, snart utan bostad,

önskar för eventuellt förhållande träffa en

riktigt schysst snubbe, ej över 30 år.

Anonyma svar ger jag blanka fan i.

Svar till "Julen 2010"


Igår julmyste jag hos kusin-Frida och Cleo. Jag fick go'maten och varm choklad och fick vara med när lillan satt själv för första gången! Hon har blivit sådär gosigt stor så man kan busa med henne lite mer ordentligt nu. Himla kul! 

Av Sofia - 23 november 2010 18:23


Fan vad kul jag är!

...fast egentgligen var det kanske du som var kul.


Jag hämtade ut mördartentan idag. Jag hade satt 23 av 24 poäng. Det är bara till att sträcka på sig! Handledningen gick fint den också, vi är på gång!

Av Sofia - 23 november 2010 01:22

Idag pratade jag med hyresvärden. Hon hade tydligen varit lite förhastad i sitt mail. Vi kommer att ha 3 månaders uppsägningstid (trots att vi bor kontraktlöst) och vi kommer kanske inte ens att behöva flytta ut när den gått ut. Öh? Allt är lite förvirrat. Men det känns mycket lugnare i alla fall!


Nu sitter jag och Fannie och fascineras över vårt nya snabba internet som jag kirrade i helgen. Det är svårt att he sig i säng när man kan lyssna på spotify utan lagg för första gången på typ ett halvår.

Av Sofia - 21 november 2010 21:18

Jag skulle kunna strypa någon just nu. Så förbannat olustig match. Blä. Ett bortdömt mål och nästan två hela perioder där Skellefteå spelade som riktiga sopor. Pinsamt.


I pausen fick jag dricka öl intill Per Wiksten och min nuna syntes på tv i 15 sekunder enligt mors utsago. Så är det med livet på landet.


Och just det! Jag och Fannie behöver fortfarande ett nytt boende. Hör av er om ni vill serva oss!

Av Sofia - 21 november 2010 00:18

Jag fick ett mail ikväll. Av min hyresvärd. Jag kan sammanfatta det hela med att hon vill ha tillbaka lägenheten så snart som möjligt. Jag tror det löser sig för min del. Prisa gudarna för mina fina vänner och mitt kontaktnät här! Värre blir det för Fannie. Extra tråkigt känns det förstås eftersom det - mot alla odds - funkat så himla bra mellan oss. Jag har precis riktigt börjat stormtrivas i lyan och nu bara...ja...poff.

Av Sofia - 20 november 2010 20:02

Igår begav jag och en drös Söderspexare oss iväg mot Sumpan till Teater Bristol för att se FLIX spexa loss i årets föreställning; Batman. Tre underhållande timmar väntade. Välskrivet manus och fantastiska talanger på scenen. De har satt ribban! I pausen fick vi dessutom dricka punsch i logen med stjärnorna. Man få tacke!

Av Sofia - 18 november 2010 18:10

Idag har jag och Annika varit på jobbkonferens i Södertälje. Det var intressant att diskutera med andra inom yrket och utbyta erfarenheter. Förtäring i form av frukost, fika, lunch, fika och kaffekaffekaffe är dessutom alltid välkomnat i min värld. Jag sitter i någon form av socker/koffeinchock fortfarande. Lite skakis så att säga, ni får ursäkta om det här blev lite flummigt. Wiiihaaa.

 

Jag skulle vilja avsluta med den här fina texten skriven av en mamma.


Välkommen till Holland


Jag blir ofta ombedd att beskriva hur det känns att leva med ett barn med funktionshinder - att försöka hjälpa människor som inte har gjort denna unika erfarenhet att förstå, att föreställa sig hur det skulle kännas. Det är såhär...


När du väntar barn är det som att planera en fantastisk semesterresa - till Italien.

Du köper guideböcker och lägger upp en underbar rutt:

Colosseum, Michelangelos David, Gondolerna i Venedig.

Du kanske lär dig några fraser på Italienska.

Allt är väldigt spännande.

Efter månader av ivrig förväntan kommer äntligen den stora dagen.

Du packar väskorna och ger dig iväg.

Flera timmar senare landar planet.


Flygvärdinnan kommer in och säger "Välkommen till Holland."

"Holland?!?" säger du. "Vad menar du med Holland?? Jag bokade en resa till Italien! Jag skulle vara i Italien. Hela mitt liv har jag drömt om att åka till Italien."

Men flygrutten har ändrats. De har landat i Holland och där måste du stanna.


Det väsentliga här är följande:

De har inte tagit dig till en förfärlig, vidrig, snuskig plats,

full av farsoter, hungersnöd och sjukdomar.

Det är bara en annorlunda plats.

Så du måste bege dig ut och köpa nya guideböcker.

Och du måste lära dig ett nytt språk.

Och du kommer att möta en helt ny folkgrupp som du egentligen aldrig skulle ha mött.


Det är bara en annorlunda plats.

Det är lägre tempo än i Italien, mindre tjusigt än i Italien.

Men efter att du varit där ett tag tar du ett djupt andetag, ser dig omkring...

och upptäcker att Holland har väderkvarnar...

och Holland har tulpaner.

Holland har till och med Rembrandt.


Men alla du känner är upptagna med att resa till Italien...

och alla skryter de om vilken härlig tid de har.

Och resten av ditt liv kommer du att säga

"Ja, det var dit jag skulle ha åkt. Det var vad jag hade planerat."

Och smärtan kommer aldrig, aldrig, aldrig någonsin att försvinna...

därför att förlusten av den drömmen är en mycket, mycket betydande förlust.

Men...om du ägnar ditt liv åt att sörja över att du aldrig kom till Italien,

kommer du aldrig att kunna glädjas åt den mycket speciella,

det väldigt härliga...med Holland.


Emily Perl Kingsley, 1987

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards