Alla inlägg under november 2010

Av Sofia - 8 november 2010 22:43

Vi har finbesök från Umeå. El Pimpo härjar i bygget! Idag har jag fått leka chaufför åt hedersgästen och kumbon. De har nämligen druckit öl hela dagen lång. På IKEA, på speximprot, ja och till och med när vi pantade burkar på Willys i Älvsjö! Stabilt. Det har varit mys i alla fall. Och vad vore väl en bättre avslutning på kvällen om inte lite rötjut och alfapet?

   


  


Nu ska Martin tydligen gästblogga. Det är även han som agerat rubriksättare denna dag. 

Av Sofia - 7 november 2010 20:44

Jag är stört övertrött nu. Det blev sent igår - minst sagt - men trevligt var det! Sömnbristen tog ut sin rätt på jobbet och nu sitter jag och garvar åt klipp som det här:

Av Sofia - 6 november 2010 18:07

Efter en lång letan har kumbon äntligen hittat kortläsaren på brorsdatorn! Här har ni ett gäng väl valda bilder från vår inflyttnings- tillika uniformsfest förra lördagen:


   



   


   


  

Kvällen erbjuder en annan maskerad hemma hos en kursis. Jag har adopterat Fannies Sovjet-outfit, men oroa er inte! Min skjorta är knäppt!

Av Sofia - 5 november 2010 15:32

Snacka om mobbning! Igår efter matchen fick jag ett sms av min mor som löd Jag såg dig på TV i en väldigt ful tröja nyss. Och som om det inte vore nog! Sen blev jag inte insläppt på Kvarnen - på grund av just min Skellefteå-tröja! Jag trodde seriöst att vakten drev. Men nä. Jag fick lydigt vända på klacken och åka hem. 

Det var hur som helst nice med hockey, burgare och öl i sällskap av stollarna på bilden. En vinst satt fint det också (trots att vi endast lyckades kamma två poäng) och en kram av farbror och kusinen i klacken värmde gott! På tåget från Södertälje fick jag nedanstående frågor av en SSK-tok mer än en gång Är du verkligen en riktig supproter? Är du ens född i Saik? Har du ens bott i Saik? 

Av Sofia - 4 november 2010 16:30

Ikväll ska jag på hockey i Södertälje. Har laddat hela dagen. 


Annars har jag gått från att läsa om psykofarmaka till svenska kungabröllop. Intressantare än så är inte mitt liv just nu. November rockar!

Av Sofia - 3 november 2010 09:45

En film om Söderspexet på Södertörns Högskola, skapad av Lovisa Landmark, Josefin Lange och Elin Ledenvik i kursen Ljud och rörlig bild HT2010. Duktiga tjejor!

Av Sofia - 1 november 2010 10:49

Jag har haft en riktig kanonhelg! Inflyttningsfesten gick förbi relativt smärtfritt och nästan alla kom i fina utstyrslar! Tyvärr har jag ingen dator med kortläsare, så bilderna får jag snöra upp någon annan gång. Ordet succé kan i alla fall sammanfatta lördagskvällen. Vi drog ut på krogen efter kalajset och min flygvärdinneuniform passade fint även ute på schtan. Allt landade i en härlig efterfest med bandet


Igår tog jag, Fannie, Hanna och Sandra bilen till första bästa Max och smaskade i oss hamburgare på bästa sätt. Om vi var fagra? Ja! 

  


Efter Max-äventyret fick vi oväntat besök av två Skelleftegrabbar som läst Fannies facebooksstatus. Tyvärr känns den alltför grov för att citera här, men jag kan säga så mycket som att den innehöll en uppmaning om att besöka oss och ta med sig Coca-Cola. Det hade de med sig! Det hela resulterade i en massa mys och surr och youtubeklippsvisning. Sedan lämnade jag sällskapet och såg Scott Pilgrim vs. The World med en nyfunnen bekant. Myche trevligt! 

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Ovido - Quiz & Flashcards