Alla inlägg den 17 december 2010

Av Sofia - 17 december 2010 22:32

Jag väcktes imorse av ett sms från min yngsta lillasyster. I mitt yrvakna tillstånd tyckte jag det stod "Går du på värsta kändiskolan?". Min första tanke var; "Va? Jag går inte på nåt jäkla stureplanskoks inte!"


När jag vaknat till liv insåg ja att det stod" kändisskola" och alltså inte "kändiskola" och blev självklart genast tvungen att reda ut vad det rörde sig om. Så jag ringde.


Isa: Ja, det var ju på svt imorse.

Jag (exalterat): I JULKALENDERN!?

Isa: Nej, på nyheterna!

Jag: Sen när ser du på nyheterna på svt?

Isa: Men antagligen ser man det innan julkalendern…daaaah…

Jag: Jaha, men vad handlade det om då? Södertörn?

Isa: Alltså, det handlade bara allmänt om att Jan Björklund är en biaaatch.


Hon är fin! Även min äldsta lillasyster är himla söt. Vi har precis telefonsurrat.


"Jag har insett att jag verkligen inte kan baka. Jag trodde att jag kunde men det gäller tydligen bara kladdkakor. Jag skulle göra jordgubbsmuffins till mamma och de smakar EXAKT som tjockpannkaka! Gross. Och det blir ännu äckligare om man tänker sig att jordgubbsbitarna är fläsk…"

 

Förutom bakningen har hon ikväll roat sig med att skicka "smickrande" gamla fjortisbilder på mig. Herregud! Jag kan bju’ på denna:


Nu vill jag ha bara lämna in C-uppsatsen och åka hem! Jag ser ljuset i tunneln. Snart jullov!

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards