Alla inlägg under december 2010

Av Sofia - 7 december 2010 01:06

 

Hallå!


Idag var det spexaudtion. Sjunkt många männsikor kom. Så alla får nog tyvärr inte vara med, det är synd. Jag var där mest och hängde och berättade om min lilla idé. Jag har länge drömt om att dansa i en hudfärgad kroppsstrumpa. Så jag vill starta ett litet dansteam för spexet. Hoppas det blir av.


Sedan drog alla vi överblivna männsikor hem (Jag, Dennis, Felicia och Sofia) till Annika för vin och varma mackor. Klockan är nu jättesent och vi har haft trevligt. Mycket intressanta diskutioner om saker som fastnat i vissa kroppsdelar. Haha. Och Sofia har hela dagen irriterat mig med den där jävla pekpinnen på bilden. Jag har varit rädd att få den på olämpliga ställen. Tills slut gav jag upp, som ni ser på bilden. Men nu ska vi hem och sova.


xoxo, Anna D

http://happysmitten.blogspot.com

Av Sofia - 4 december 2010 23:25

 

Igår var jag och kusin-Daniel och såg nycirkusprogrammets föreställning Miss Balance ute i Alby. De var superduktiga!


Efter det blev det utgång med team Westermark. Som vanligt var det allt annat än ointressant. Vi nöjer oss med att säga så mycket. För mig blev det dock en mycket tidig kväll så det har gått utmärkt att jobba idag.


Nu myser jag, Fannie och Pelle med varma mackor och pensionärs-tv här hemma. Min förkylning tillät tyvärr inte någon festivalsomflyttningsfest, men det känns bra att folk ringt och saknat mig där i alla fall!

Av Sofia - 3 december 2010 14:57

Det första jag och Marie ser när vi kommer ut på Drottninggatan i vår tofsjakt är detta:

 

Helt sjukt. Tydligen kostade de 400-500  kronor trots "rean". Ja jävlar i mig! Jag satsade dock på en mindre lyxig variant från Indiska för endast 70 riskdaler.

I kassan:


Kassörskan: Åååh, så det blev en liten tofs!?

            Jag: Jo.

Kassörskan: Den här är den sista vi har kvar! Vi fick in dem igår.

                   De går som smör asså!


Vad jag skulle med en tofs till? Jo, det är ju en obligatorisk Maria Montazami- accessoar. Det vankades Hollywood-fest för alla kåraktiva igår.

Jag har aldrig varit, kommer aldrig att bli och vill inte vara en "tjejtjejig tjej". Men igår njöt jag i fulla drag av att kleta på mig rosa läppstift var femte minut och säga "mums" och andra klassiska Montazami-citat.


Den som köper sin första tofs kommer inte att ångra sig!

Utan läppstift känner jag mig exposed, rädd och nervös.

Det är jobbigt att klä upp sig när man är snygg i allt.

Jag lärde mig faktiskt att göra kaffe för ett år sen, så jag har blivit expert.

Han betalar allt....toppen.


Det där sista visade sig bli verklighet. Efter sittningen drog vi ut och himmel vad folk skulle bjuda på saker. Bland annat en redaktör. Mina vänner - jag kanske har praktiken säkrad! Idag  mår man ju som man förtjänar. Men he' va 'ne värt!

Av Sofia - 1 december 2010 20:05

I veckan har jag hattat runt som värsta tattaren/vagabonden/luffaren eller vad man än vill kalla det. Det enda jag gjort på hemmaplan i veckan är att sova (och knappt ens det!). Det sliter det här livet. Men ikväll är jag bara hemma och försöker slappa röven av mig.


Veckans insikt: Folk på Kungliga Biblioteket spolar inte efter sig.

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Ovido - Quiz & Flashcards