Alla inlägg under januari 2011

Av Sofia - 28 januari 2011 22:05


Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

Idag fick vi vårt mycket väl välförtjänta betyg väl godkänt på kandidatuppsatsen.

Så jäkla sweet. There's a party in my pants and everyone can come!


(Jag hade tänkt bädda in den gosiga musikvideon till låten I'm walkning on sunshine men skräpinternetet vill inte samarbeta... Som tur är rår det inte på mig en kväll som denna. You can't touch this - daaadaaada damdamdamdam. Can't touch this!)

Av Sofia - 27 januari 2011 21:09

Om det är något jag är bra på så är det på att simma (dock inte crawl, men jag fick ändå godkänt av Morris när han agerade simlärare åt mig och Fannie i höstas). Hur som helst så blir man aningen leds på att sicksacka mellan små nippertippor, muskelknuttar och pensionärer hit och dit - allt i ett kör! Men skönt var det att rasta fläsket i alla fall.


Morgonen inleddes med frukost ute i Bagarmossen med kussen och lilla Cleo. Hon väger nästan 10 kg nu! En riktigt söt och glad fettobebis är hon. 


Anywho: kusin + simning = denna bild från februari 2010.

 

Av Sofia - 27 januari 2011 14:43

Mormor: Jag såg i bloggen att du fått lägenhet. Jag tänkt jag skullt kom ner å hjälp dig å flytt.

Jag: Åh! Det skulle vara kanon!

Mormor: Ni kanske behöv hjälp med flyttstäd å? Jag är bra på å rengör ugnar!

Jag: Du är bäst!

Mormor: Och så kan vi ju ta med oss lite möbler å, så du slipp köp allt.


Ungefär sådär lät det när världens bästa mormor ringde och erbjöd en hjälpande hand vid min flytt nästa månad. Vilken fantastisk människa hon är! Det känns lite som att hon och min mor är mer engagerade i det här än jag själv. Idag när jag ringde den sistnämnda visade det sig att de två damerna sloade runt på IKEA i Sundsvall. "Vi provsitter bäddsoffor och kollar in smarta förvaringslösningar och sådär..." De är ju bara för söta!


Förra veckan var de upp på lagårn och kollade in utbudet. Jag fick följande mms: 

Bord med svarta stålrörsben och perstorpsskiva. Äkta 60-tal. Gissar att de betingar ett rätt högt pris på en vintagebutik i Stockholm! Fyra stolar till, helt stapelbara, tar ingen plats, grymt sköna! Man bara oljar in dem så är de hur perfekta som helst. 


Fatta! Världens bästaste!

Av Sofia - 26 januari 2011 12:12

Om ni skulle ha lite att göra kan ni roa er med att tycka till om Nordmaling på VK's hemsida. Mycket nöje!

 

Av Sofia - 25 januari 2011 23:21

Komplimanger är det stundtals sparsmakat med i denna värld. På slutet har jag dock fått mängder. Det är gött. Idag när jag lunchade med ett par kursare beskrev en av dem målande hur hon och en grabb i klassen "objektifierat mig" när jag igår "trippade runt i min tajta klänning". Jag såg frågande på damen och hon förklarade att de båda bara hade kommit överrens om hur snygg jag var och sedan förenats i en high five över detta faktum. Tack!

Av Sofia - 24 januari 2011 17:38

 

Sånt här gör mig glad! 


I övrigt rullar livet på. Jag kan dock ha försatt mig i någon sorts tankebana om att mitt examensarbete ska handla om internetdejting. Gud bevare mig väl.    

Av Sofia - 22 januari 2011 01:00

Fröknarna på bilden är bland de bästaste ölsällskaparna.

Av Sofia - 21 januari 2011 17:04

"Tills media skiljer oss åt" - så fick kandidatuppsatsen heta till slut. Vår bebis. Nu är den helt klar och efter att ha justerat den efter examinatorns åsikter känns det rätt bra. Vi fick lite pisk efter ventileringen, men jag vet fortfarande inte om jag tycker att det var befogat.


[S]lutsatsen att medierna är mer kommersialiserade idag är snarare en utgångspunkt än en slutsats i undersökningen! Det som författarna enligt examinatorn i själva verket visar är att nyhetsvärderingen förändrats vad gäller kungliga bröllop  – om författarna alltså snarare hävdar detta som en slutsats, så står det dom också  fritt att till exempel i ett avsnitt om vidare forskning kort diskutera sambandet nyhetsvärdering och kommersialisering.


Ovanstående är ett udrag ur examinationsprotokollet. Låt mig nu presentera den absolut sista meningen (vår slutsats) i den ursprungliga uppsatsversionen: "Tidningarnas främsta mål idag är att tjäna pengar, hur löjliga nyheterna som lyfts fram än må vara. Kommersialiseringen och nyhetsvärderingen går hand i hand. "


Men vänta här nu? Läs examinatorns synpunkt igen. Ja, ni fattar. Jag tycker fortfarande vi förtjänar ett VG. "G efter justeringar" - vad i allsin dar?

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards