Alla inlägg under januari 2011

Av Sofia - 20 januari 2011 00:26

Damerna på fotot (plus Isabella och Louisa, minus Therese) har varit heltjejiga med varandra hela kvällen. Födelsedagsbarnet bjuckade först på go'käk och sedan gick vi från högt och lågt, genom lätt och svårt, till ytligt och djupt. Precis vad jag behövde kände jag. B-rudar, ni är riktigt goa! Vi gör om 'et snart igen. Nikker till, Maria lill, för hon är så snill! Grattis på 24-årsdagen!

Av Sofia - 18 januari 2011 16:41

[88] Aftonbladet Bröllopsbladet – Extra tidning på köpet! 2010-06-16, 2010-06-17, Aftonbladet, s. 1.

[89] Osignerad, Victorias präst svårt skadad. 2010-06-16, Aftonbladet, s. 1.

[90] Osignerad, Daniel: - Jag är inte nervös. 2010-06-16, Aftonbladet, s. 1.

[91] Osignerad, Partyt i natt på slottet. 2010-06-18, Aftonbladet, s. 1.

[92] Osignerad, Carola får inte komma på bröllopet. 2010-06-18, Aftonbladet, s. 1.

[93] Klick, Maddes bröllopsångest: Alla viskar bakom ryggen. 2010-06-18, Aftonbladet, s. 1.

[94] Osignerad, SÄG JA! – Allt om bröllopet – Silvias tårar – Efterfesten. 2010-06-19, Aftonbladet, s. 1.

[95] Osignerad, Så smet de iväg på sin smekmånad – Victorias och Daniels hemliga sommarplaner. 2010-06-21, Aftonbladet, s. 1.

[96] Royal, Hela sagobröllopet – Kärleken. Festen. Klänningarna. 2010-06-21, Aftonbladet, s. 1.

[97] Osignerad, Victoria och Daniel flydde till paradisö – firar smekmånaden i miljardärens lyxbåt. 2010-06-22, Aftonbladet, s. 1.


Okej, såhär ser alltså noterna ut på EN av de fyrtioelvahundra sidorna i vår kandidatuppsats. Enligt vår examinator måste vi ha noter till alla enheter vi refererat. Vi behövde inte ha det i vår B-uppsats där vi utförde samma typ av kvantundersökning. Jag känner mig dessutom aningen butter på vår handledare som klart och tydligt uttryckte att vi INTE behövde det i denna heller.


Tyvärr är det inte den sistnämnda som sätter betyget - så det är bara till att sätta sig på Kungliga Biblioteket och koda om massa skit. Blä. Jag börjar känna lite lätt avsmak för denna uppsats nu. Och jag vettifan? Är det värt att lägga ner så mycket jobb om vi inte ens är garanterade ett VG? Ge mig styrka! Och säg för guds skull att jag är duktig!

Av Sofia - 16 januari 2011 21:43

Nu ligger jag här i soffan sådär fantastiskt söndagsmysig i ett ordentligt paltkoma. Helgen har varit kalajsig. Firandet av uppsatsen blidde härligt blött och även om jag kanske vaknade på lite fel sida på lördagsmorgonen var det en helvärd kväll. Igår vankades kladdkakeparty i form av kombinerad inflyttnings- och födelsedagsfest hos Åsa. Mycket trevligt!


Dagens dag flöt förbi fort ute i Bagis med kusinen och fadderbarnet. Det har brunchats, tjejsnackats och busats. Under kvällen har jag för första gången hängivit mig till paltskapandets ädla konst hos Lundströms. Lyckat! Paltarna höll ihop och smakade utmärkt. Snart är det jag som styr paltskola!

Av Sofia - 14 januari 2011 14:18

Vi blev inte halshuggna på ventileringen av vår kandidatuppsats. Betydligt mer ros än ris las fram och det känns fantastiskt skönt. Jag känner mig stolt! Och glad. Det känns lite som det de beskriver i videon nedan. Ikväll ska vi svira! 


Av Sofia - 13 januari 2011 16:19

Bilden ovan publicerade svägerskan i hennes blogg. Min första tanke var något i stil med "Åh, vad är det där för fräsch surfer dude?" Lite äckligt kändes det när jag insåg att det var min egen lillebror. Jag har dessutom gjort en liknande sak för ett par år sedan. Jag och mamma satt i bilen och såg Petter komma gående varpå jag sa "Gud vad snygg han har blivit". Min mor vill hävda att jag sa något i stil med "Ser du vilken het kille!?" Men jaja.


Igår krubbade jag ute med Therese och Anna. Sedan blev det ett par kalla i sällskap av några livs levande jänkare. Mycket angenämt.

Av Sofia - 11 januari 2011 16:52

Jag har fått en lägenhet. Lyan ligger belägen nära plugget och pendel och allt vad det heter. Det är en liten studentetta i samma hus som några av mina absolut närmsta vänner. Vi räknar från och med första mars med spring i korridorerna och burktelefoner så det står härliga till!


I övrigt börjar nervositeten inför slakten av vår kandidatuppsats kännas i magen. Har beskådat fyra oppositioner idag och det känns som att det kan gå lite hur som helst. Konstruktiv kritik, jojagtackarjag.

Av Sofia - 10 januari 2011 21:48

Therese har legat på mig nu och sagt att jag "bara måste" blogga om mailkärleks-förklaringen jag fick igår av en gammal Umeå-flirt. Det bör tilläggas att det fanns hot om allvarliga påföljder om jag inte publicerade den. Så på begäran av personen som tyckte att detta stycke "utklassade Romeo och Julias intensiva kärlekstal" följer det nedan. Varsågoda. 


Darling min darling....... flytta hem så gifter jag mig med dig.
Jag lovar att jag ska dyrka marken du går på och pussa och krama på dig varje dag. Ok?


Mitt intryck av dig, det vet du vad det är..........

Fin som snus och värd din vikt i guld. Har för mig att jag berättat för dig att jag inte tittar två gånger på kvinnor som är så mycket yngre än mig vanligtvis.....
Jag går bara på känsla och instinkt, inget annat och min känsla för dig...... är att jag tycker du är superfin och har aldrig glömt dig trots att den stund vi sågs var ack så kort. Jag har aldrig fel dessutom......


Av Sofia - 9 januari 2011 17:56

Jag är god. Jag är bra med människor, väldigt tålmodig, osjälvisk och full av kärlek. Även om jag är kungen på att förstå och förklara andras känslor, så får jag ofta problem med mina egna. Då önskar jag att det fanns en till jag att prata med. Någon som var minst lika bra på att lyssna och förstå. Någon sådan finns kanske inte.


Ja, sådan är alltså jag om man ska lita på KI:s yrkestest (som för övrigt tyckte att jag skulle bli psykolog). Det stämmer förträffligt bra in på mig skulle vilja påstå -  med ett undantag! Och det är att jag inte önskar att det fanns någon som var lika bra på att lyssna och förstå. För det finns. Jag har de bästaste vännerna i världen.

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards