Alla inlägg under februari 2011

Av Sofia - 28 februari 2011 02:12

Efter att ha städat oss blodiga fick vi en välbehövlig paus i form av middag hos Lundströms. Peter hade lagat sina berömda spanska köttbullar och brudarna hade bakat cheesecake. Myche angenämt! Tackarrr.


Sedan fick jag skjuts upp till mitt nya crib. Har fixat och donat och fixat lite mer. Det börjar kännas som hemma på riktigt nu. Och internet funkar till och med! Vad mer? Jo. Jag iddes inte packa upp dattan först och därför hade jag endast min gamla skivsamling att tillgå. Pink Floyd - The Wall och soundtracket till Garden State är kunglig stämningsmusik till uppackning insåg jag när jag kravlade runt som värst.


Jag kommer att sakna gammlyan. Tvättmaskin, diskmaskin och framförallt svängrum är man inte bortskämd med här. Samtidigt ska det bli väldigt skönt att vara herre i sitt eget hus. Vem vet? Jag kanske går loss på de äckelblå väggarna och sprayar dem högblankt svart eller nåt? Och som Fannie sa idag: "Tänk vad perfekt om du hamnar i fyllecell! Det ligger ju precis bakom häktet!"


Önskar er en god natt från min nya säng i min nya alldeles egen lya.


Av Sofia - 27 februari 2011 12:17

Vi klev upp i ottan för att fortsätta röja. Jag har ägnat större delen av dagen åt att rengöra våra mycket välanvända bäddmadrasser. Allt jag egentligen kommit fram till är att man inte kan lita på rosa.

Av Sofia - 26 februari 2011 22:35

Mormor står för mat och städhjälp, Bosse agerar flyttgubbe. Helt perfekt! Har tjackat säng och packat både upp och ner kök och garderob. Jävlar vad mycket grejer jag har! Annars städar vi mest. Avloppet backfireade mig rakt i nyllet idag. Sweet lovin' Jesus - si härligt det var. 


Snart ska jag inredningsblogga. Vänta bara!

Av Sofia - 26 februari 2011 01:21

Vi har flyttat i princip allt nu. Mormor, jag och Bosse. Det känns som att mina 63 kvadrat kanske går att smäcktrycka in på 21. Med lite vilja så. Nylyan kommer att bli mysig. Det enda jag inte förstår är varför någon frivilligt väljer att måla något vidrigt babyblått. Det ser ju för fan ut som en semismurf har kaskadkräkts på mina väggar!


Jaja. Bäddsoffa införskaffad! Kom och sov hos mig!  

Av Sofia - 24 februari 2011 14:24

 

Min mormor är en av de mest fantastiska människorna på denna jord. När hon fick höra att jag shottat ur mina äggkoppar gick hon och köpte 36 snapsglas till mig. När jag och sambon flyttade isär och jag fick bo i Nordmaling ett tag fick jag låna hennes bil en hel sommar för att slippa bussa till jobbet. När min frys ekar tom fyller hon alltid upp den med diverse gottigheter (och min mormor vet hur man lagar mat!). Och just nu sitter hon och gubben i bilen på väg ner hit till Stockholm för att hjälpa mig flyttlassa och städa ur gammlyan. Hon är bäst helt enkelt.

Av Sofia - 23 februari 2011 02:07

Igår släpptes ytterligare en spexbomb - ännu ett avhopp. Skittråkigt, men ibland får man inte tiden att gå ihop. Jag kan erkänna att jag stundtals önskar att jag inte tagit på mig rollen som producent. För det tar mycket tid. Men sen tittar man på såna här klipp och hela kroppen fylls av värme! Jag längtar till premiären! Eller kanske till och med till efter sista föreställningen då vi kan pusta ut, kramas och bara börja minnas allt.

Av Sofia - 22 februari 2011 10:09

Efter att ha gratulerat mig till införskaffandet av praktikplats tillade Tvåan:

"Ta mig på en parresa. Skriv ur ett queerperspektiv!"

Det skulle inte vara mig emot!


 

Av Sofia - 22 februari 2011 00:49

Praktik kirrad! På Escape. Jag tänkte rada upp det mest festliga med det här:


1. En sak mindre att oroa sig över.

2. Jag kommer att få sitta intill min vapendragare Marie. Svaret är nej, efter att ha skrivit två högskoleuppsatser ihop har vi inte fått nog av varandra.

3. Jag kommer mest att få skriva reportage om parresor i "Romantic Escape".

Det passar mig alldeles utmärkt. Höhö.


      

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards