Alla inlägg under februari 2011

Av Sofia - 20 februari 2011 09:00

    


Bilderna föreställer jag och Hanna i väntan på ett stördförsenat pendeltåg på hennes födelsedag för ganska precis ett år sedan. Den gången hade vi först en riktigt mysig tjejmiddag och sedan hade vi tänkt oss ut på schtan för att skaka rumpa och svänga våra lurviga. Tyvärr var varken vädret eller SL på vår sida. Hela tre timmar tog det för oss in till city och när vi väl landat kapitulerade vi en efter en och drog åt diverse andra håll (jag till killen jag dejtade då, en adlig D-kändis med kotlettfrilla). Hanna festade dock tappert vidare - som den underbara partykämpen hon är!


Igår hade damen kombinerad inflyttnings-  och födelsedagsfest. Det var mycket trevligt. Folle är fabulous har jag insett! När resten av herrskapet drog vidare knixade jag hem (i år av en betydligt mer legitim anledning). Anywho! Grattis på 23-årsdagen brauden!

Av Sofia - 19 februari 2011 18:21

 

Glamour när den är som bäst! Veckans mission är att äta ur frysen. Jag antar att alla som läser det här får en sylvass intressepil i ögat nu! Men vadå? Jag flyttar ju för tusan snart. Till Visättra. Det är ändå ganska gangstah!

Av Sofia - 19 februari 2011 00:06

Jag har världens bästa extramamma! Idag fyller hon år och det har vi firat med hejbrakadundrarmiddag, tårta, godis, vin och ost. Vi såg även den fruktansvärt långsamma, djupa och vackra rullen Eat pray love. Ja, ibland behöver man se såna filmer också.


"To lose balance sometimes for love is part of living a balanced life." Word! Man ska inte vara så harig. Våga - vinn!


Tusen tack för en trevlig kväll och återigen ett stort grattis till dig Inger!

Av Sofia - 18 februari 2011 11:19

Trots den förfärligt dåliga uppslutningen från vår klass blev gårdagskvällen hellyckad. Jag, Malin, Viktor och halvt Emanuel var de enda tappra som släpat sig dit. Vi bestämde oss därför för att mingla! Och sen gjorde vi det också. Allt till ljuva discotoner, sköna punklåtar, hederlig gammrock och pårökt hippiemusik. Bazooka. 


Snubben: Vad varm du är!

Jag: Det är för att jag sitter bredvid dig...


Nämen! Jag är flirtkungen. Uppenbarligen. Eeeh.

Av Sofia - 17 februari 2011 16:22

 

Från en sak till en annan skulle man kunna kalla det. Först spexrepetition, sen journalistföreningens 70-talsfest. Peace and love så att säga.

Av Sofia - 17 februari 2011 15:06

Jag drabbades av helt jävla plötslig bakisynkighet. "Vem vill ha stolthet när man kan få den man vill ha?" Jadu? Det här är första gången jag inte får snubben jag vill ha. Och stoltheten svalde jag för längesen. Jag har förlikat mig med tanken. Jag har fattat grejen. Så nu kan det väl sluta? Far och flyg dumkänsla!


Det kommer dock att ordna sig. Finaste Sandra ringde och berättade att jag skulle få en karl i present. Han kommer i mars. "Inslagen" tyckte jag hon sa till och med. Han verkar trevlig och är fantastiskt het. Me like! Något att se fram emot helt enkelt.

Av Sofia - 17 februari 2011 11:24

Vi har länge drömt om en torsdag full av gemenskap, ärtsoppa, pannkakor och punsch. Igår införlivades allt. Det var visserligen ingen torsdag - men det där andra! Och det var alldeles förträffligt trevligt.


De som letat sig hit bestod mestadels av gammalt spexskrap och några nykläckta ickespexiga stjärnor. Imorse fick jag ett sms som löd "Tack för igår. Azmyzigt. Ert hem är fullt av kärlek." Och det känns verkligen! Igår slog det mig också att det var sista gången vi träffas och har någon sorts aktivitet här. Jag kommer tusan att sakna lyan alltså. Tur att människorna finns kvar. TUR!


Jag, Fannie och David blev  i alla fall  de mest långlivade. Vi delade innan läggdags på en sista flaska punsch till Stockholmsnatt-klipp på joytube. Vackert. Liksom baaaaraaaa!

Av Sofia - 16 februari 2011 11:07

Idag ska vi ha någon sorts ärtsoppetillställning här. Igår skulle jag därför köpa ärtor och lägga dem i blöt. När jag gjort det blev jag varse om att det inte är kikärtor i ärtsoppa utan gula ärtor. Shit vad bra jag är.


För ett par år sen föreslog jag för min dåvarande sambo att vi skulle göra lasagne. Hans svar blev ett stönade som löd ungefär "Men åååh, vi har ju ingen potatis hemma, orka fara och handla!" Jag känner mig lika dum nu. Great success!

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards