Alla inlägg den 12 mars 2011

Av Sofia - 12 mars 2011 19:39

Idag arbetar jag heldygn. Jobbfamiljen är på äventyr och jag och Gussi myser hemma. Återigen - jag har världens bästa jobb! Jag har sett hockey och G har skrattat åt både mina svordomar och hurrarop. Tyvärr blev det mer av det förstnämnda efter slutsignalen. Vad är det för lottolag vi möter egentligen? Jag tycker vi hade övertaget, om än inte ett solklart sådant, i både andra och tredje. Sen går de där bastarderna och petar in ett kvitteringsmål med 30 sekunder kvar av ordinarie speltid och vinner sedan förlängningen. Mitt gulsvarta hjärta värker. Bajs.


Nu sussar G sött i sin säng. Jag tänker spana in Melodifestivalen eller fila på examensarbetet. Bulla! G's päron har dessutom bunkrat upp med chirre och annat gotta till mig och det sista jobbmamman sa när hon gick var: "Det finns en baginbox om du skulle bli sugen på lite vin." Nu tänker jag ju inte anta det erbjudandet, men det om något visar ju hur skön den här familjen är!

Av Sofia - 12 mars 2011 00:50

     

       

     

Idag fyller du år. Jag vill bara säga tack för att du är du. Snart fikar vi. Grattis pullan!

Av Sofia - 12 mars 2011 00:19

Igår var det exakt på dagen ett år sedan jag och Frida började föräldrautbildningen inför förlossningen. Vi fixade därför babylunch ute i Bagis och fem stycken småknåddar infann sig med varsitt päron. God mat, liv och rörelse var det inte sparsmakat med! Efteråt fick jag skjuts hem av en av mammorna. I bilen erkände jag att det började rycka lite i livmoderna av att leka med de små. Allt hon sa var:

- Men hallå! Du är 24 år, det finns gott om tid till barn sen!


Efter gårdagskvällens spexrepetition vankades en halvspontan klassöl. Det hela blev väldigt nostalgiskt och vi sa massa snälla grejer till varandra. Idag när jag skulle förklara för morsan hur det var beskrev jag det som "sista veckan innan studenten". Det känns lite så. Snart är vi klara och lämnar utbildningen bakom oss, förhoppningsvis håller vi fast vi varandra. Det tror jag att vi gör!


Hur som helst. När vi trillade ut halvfulla och dana vid stängningsdags konstaterade vi att det var gött att inte ha någon annan att ansvara för än oss själva. Det där med barn kan vänta.


På nattbussen hem garvade jag halvt ihjäl mig åt killen intill mig som satt läste körnoter. Sen övertalade Anna och Marie (mest Anna) mig att sova över hos dem. Orsak oklar. Men det blev trevligt. Efterfest med vatten och ostmackor följdes upp av långfrukost i morse. Goa grejer.


Resten av dagen har jag suttit och möglat framför datorn med examensarbetet. När jag var som mest uppe i ett flow sa jag högt för mig själv "Shit, det här kommer att bli SÅ bra!" När jag var klar sex timmar senare insåg jag att allt bara var en enda röra. Allt jag skrivit är skit.


Såg precis The Pianist (eller "The Penis" som bror tyckte jag sa, lustig felhörning där - kachiiing). Fantastisk film må jag säga! Skildringar av förintelsen har alltid fascinerat mig, men det här var något utöver det vanliga. Vacker rulle. Se den! Se den!


(Jag ber på förhand om ursäkt för detta inlägg. Jag hatar egentligen bloggar som är sinnessjukt redovisande och låååångdragna. Men hallå? Jag har ju inte pratat med en  annan människa sen 14-tiden. Jag är förlåten!)


- Why the fucking coat?

- I'm cold.


he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards