Alla inlägg under april 2011

Av Sofia - 27 april 2011 20:10

Året är 1969. President Richard Nixon har fått tunnelseende och ska vinna kriget om Vietnam. Men en skön böna kommer in i hans synfält och krånglar till det. Jane Fonda är hennes namn. När hon följer med den sexige musikalstjärnan, tillika fredsaktivisten George Berger till Vietnamn får Nixon fnatt! Kommunismens glittrigaste företrädare, Ho Chi Minh, har egna planer för Jane och kidnappar henne! Nixon bestämmer sig för att rädda aerobicsdonnan och vinna kriget...


Hur ska det gå? Ska Nixon få sin Jane? Eller får han nöja sig med att kriga? Ska Ho Chi Minhs plan fungera? Kommer vi få höra Berger sköna stämma? Kommer kriget att få ett slut?


Igår bråkade jag med UPS-jävlarna. Idag har jag burit ett 8,5 kilo tungt paket lite drygt två mil. Det var definitivt värt det! Shit vad snygga affischer vi har! Nu är det bara 20 dagar kvar till premiär. Gör er redo för en spextakulär föreställning! Och missa för G.U.Ds skull inte vår sprakande slutsittning! Mer info finns här. Välkomna!


  

Av Sofia - 25 april 2011 15:30

Nu är jag åter i Stockholm. Och här är det lika fint väder! Det betyder ju så'klart att jag inte orkar dra världens utläggning om hur otroligt fantastiskt jag haft det i Göteborg med min kära släkt. Jag ska ut i solen! Om ni är nyfikna kan ni istället läsa här. Bilden nedan är snodd därifrån och föreställer den kusiniga påskäggsletningen i den somrigaste Slottskogen. Märk att vi är barfota! Fina grejer!

 

Av Sofia - 19 april 2011 22:36

Ärade bloggläsare, jag ber om Burträsk för att jag varit så dålig på att uppdatera här på slutet. För det har jag varit (även om det möjligtvis bara är jag som reagerat på det). Allt rullar på i en rasande fart och jag har liksom grejer för mig hela tiden. Ingen rast, ingen ro - heter det ju.


Ikväll kommer schtorfamiljen hit. Vi ska pussla så vi kan rymmas här i lilllyan. Jag har för säkerhetsskull garderat mig med ett lägenhetslån av Camilla tvärsöver gården. Tack!


På fredag drar vi till Götlaborg. Längtar! Glad påsk på er!

Av Sofia - 15 april 2011 23:55

Men ursäkta mig då! Man är inte så jäkla sugen på att blogga när man kommer hem efter att ha häckat framför datorn en hel arbetsdag. Fast jag trivs!


En kul grej! Jag har fått äran att gå på Nobelmiddagen i december. Det ser jag fram emot! Myche. God natt.


Av Sofia - 12 april 2011 23:51

Först en snabb update: Helgen har varit härligt händelserik! Har bland annat lyckats ha en fantastiskt trevlig inflyttningsfest, sovit på en kuddhög i en källarlokal, spexrepat massvis och dansat en del!


Hockeyn har varit snäppet dystrare, ikväll ägde vi dock! Synd att det inte syns i resultatet bara. Hoppet börjar så sakteliga lämna min kropp, jag har dock aldrig räknat med ett SM-guld. Och lite så det är på relationsfronten just nu. Det vore sjukt kul om "det" hände, men annars får vi helt enkelt vara glada åt att vi tagit oss så här långt. Eller nåt.


Till rubriken! De bevingade orden slängde jag ur mig alldeles nyss då jag och älsklings-Annika stod på knä med varsin disktrasa och en klutt Svinto i ett desperat försökte att få marmorgolven att glänsa utanför Svarta Lådan på Södertörns högskola. Det kändes lite "Askungen" över det hela. Någon närmare förklaring till varför vi hamnade där orkar jag inte dra. Dalai Lama kommer dit! Rent ska 'ne va!


Vi resonerade i alla fall kring hur motsägelsefullt och paradoxalt det kändes att han - en sann frihetsförespråkare - ska komma till skolan och att vi - två stackars studenter - stod på knä med Svinto på senkvälla för att han ska få trippa på renrena golv...ja.

Och såhär pigg såg jag ut:

Av Sofia - 8 april 2011 21:05

Veckan har gått galet fort. Och mycket har hunnits med - både på redaktionen och utanför. I onsdags såg jag Klungan på Dansens Hus. De var lika fantastiska som alltid trots att jag saknade vissa av karaktärerna i Mammas nya kille. Efteråt hade jag, Fannie, Ulfen och David fått nog av finkulturen och letade oss till ett lagomt sunkigt ölhak. Myche, myche trevligt!


Igår firade Escape 50 nummer med ett hejbrakadundrarjubiluem på Vassa Eggen. Champangen och ölen flödade och lyxigt tilltugg fanns att tillgå i vimlet av branschtyper. Bildbevis finnes här. Det är av fotot på mig och Marie svårt att bedöma hur vi kände oss. Var vi livrädda praktikanter som paniklog? Eller bara schysst avslappnade journaliststudenter på tidningsmingel? Jadu, frågan kvarstår.


När vimlet dunstade av drog vi ett par kvarter upp och såg hockeyn på Olles. Vi blev en härlig skara av hockeybuds, kurskamrater, småbekanta och en alldeles särskilt fin umepöjk. Finfina grejer. Och vilken vinst sen! SM-guld? Ingenting är omöjligt!

Av Sofia - 5 april 2011 18:39

Via mors blogg har jag i veckan följt utvecklingen av ett snöhopp på min gamla bakgård i Nordmaling. En kusin och yngsta lillbrollan ligger bakom upptåget. Idag landade denna godbit på YouTube. Kolla vad mycket snö det är! Och uppmärksamma hur söt Månsen är vid 1.37



Den andra dagen på praktiken är nu förbi. Det känns nästan som jag varit där ett par veckor redan. Jag har fått "en svår uppgift" och kommer att skriva ett av de större jobben till nästa nummer. Sjukt skoj! Sjukt läskigt. Har precis inhandlat lite böcker till researchen. Nu är det på riktigt!


Och strax är det hockey! Kriga Skellefte!

Av Sofia - 4 april 2011 22:47

När jag och Marie tog av oss ytterkläderna på redaktionen insåg vi till vårt stora förtret att vi hade i princip exakt likadan klädsel. Det såg nästan planerat ut. Aj, aj. När chefredaktören mötte upp oss var de första orden som lämnade hennes läppar "Ooooooh, matching!" En flygande start. Helt klart.


Dagen gick väldigt fort och Escape känns som ett riktigt kanonställe. Vi kommer att ha mycket att göra mest hela tiden verkar det som - och det mina vänner, det är bra!

Efter lunchen landade den här inbjudan på mitt skrivbord. Tidningen firar 50 nummer med en fest på torsdag. Jag har en känsla av att jag kommer att toppentrivas. Lätt!


Idag har jag dessutom hunnit med min första after-praktik med Anna och libanesisk mat inne i city. När jag kom hem skulle jag åka och simma. På väg till hallen insåg jag dock att jag supit- japåriktigt - supit bort mitt gymkort. Jag är ganska säker på att jag la det på ett smart ställe... Istället fick jag därför damma av mina gamla bettor (gångstavarna).


Efter att ha villat bort mig i Björnkullas kuperade trakter ringde min co-goddess och kallade hem mig till bygget. Lite spexgrejs har fixats och nu ska jag verkligen bara facesplatta kudden! En bra dag indeed. Natti.

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Ovido - Quiz & Flashcards