Alla inlägg under juli 2011

Av Sofia - 31 juli 2011 20:32

Idag jobbade jag min sista ordinarie helg med Gussinussi. Det kändes vemodigt. Jag och pöjken snörde ihop en avskedstårta när familjen var ute på upptåg och sedan fikade vi tillsammans. Jag fick ett smycke som tack för tre fina år. Ett jättefint designerhalsband i silver med texten "Amor vincit onmnia" och sen sa de så himla fina saker om mig. Jag började självfallet böla. Så är det ibland. Livet.

Av Sofia - 31 juli 2011 00:21

Alltså. Jag känner mig som en knarkare. Har inte snusat på över tre dygn och råkade ha en cigg i kylen. Aj.


Och sen hade jag en öppnad baginbox efter gårdagens mys. Så ja, det blev en kväll med vin, tvättid, återvinning, hemnet och nätpoker helt enkelt. Alla substitut äro tillåtna.


Har även fått stöd av Mr X i detta snusnu. Det var  relativt fint.


I tisdags...


Av Sofia - 29 juli 2011 19:24

Hängde med 2:an och hennes syster vid Umeälven. Vi spanade även in turkosa soffor.


Sen flög jag tillbaka till den stora staden. Nu har jag varit nikotinfri i över två dygn. "Varför ska du sluta nu? Är det av en anledning på tre bokstäver?" Kanske! Men det känns bra (grov överdrift) och är helt självvalt.

Av Sofia - 27 juli 2011 17:12

Igår drog hela (!) familjen till Ockelsjö. Till stugan och mormor alltså.

 

Jag och äldsta lillsyrran i Nordmaling på gårn.


 

Jag och yngsta lillsyrran på väg till stugis.


Jag, papi och bröderna på bryggis.


   

Äldsta lillbrollis och vår finfina husvagn. 


   

Schtuuuuugan!


 

Mammsen rensar jordgubbar från mormors land.


   

Paltmiddag hos mormor och kantarellerna jag plockade vid sjön.


 

Systra och papi.


 

Yngsta lillbrollan visar att han är (och jag citerar) biff.

Alla syskonen. 


Idag kom min stockholmsfarbror med familj förbi på fika. Med sig hade de farfar från Skellefteå. Efter svullandet drog jag och två syskon till Fårskäret.  

 


   

Och när vi kom hem konstaterade vi att jag inte kan volta och landa på fötterna längre.... Märk min lätt skräckslagna min.

 

Nu har far min tänt grillen. Så himla härligt.

Av Sofia - 26 juli 2011 11:33

Igår flög jag hem. Sen dess har jag mest latat mig, ätit god mat, hängt med familjen och annat såntdärnt härligt. Papi har anammat min bostadshysteri och hittar ständigt "den perfekta lägenheten". Vi har även pepprat Modern Family (jag tror jag är kär). Och min äldsta lillasyster la ut den här filmen i sin blogg...



Nu drar vi till schtugan och mormor. Det blir palt och bad i Ockelsjön. Skönt att va hemma!

Av Sofia - 23 juli 2011 15:00

Nattbad i Gömmaren efter en apagod kycklingmiddag. Det är inte fy och skam det! Fy och skam är däremot min skitkamera. Måste skaffa en sån där "Bob" (la familia fattar).



Och det där i Norge är ju självklart jättehemskt och berör oss alla. Vilka fanskap till rikspuckopsykopater det finns i denna värld. 

Av Sofia - 21 juli 2011 12:40

I tisdags blev det ännu en sväng mormorshäng. Vi käkade lurre på Skansen och spanade sedan in allsången. Jag trodde aldrig att jag skulle tycka det, än mindre erkänna det, men det var riktigt riktigt trevligt.


Efteråt släpade jag arslet till Norra Sköndal för att pimpla lite med ett gäng sköna umebrudar. Sedan blev det middag vid Medis efterföljt av klubbhäng på Strand och Debaser. 


Igår mådde jag som jag förtjänade och jag tror faktiskt inte jag lyckats nyktra till riktigt på riktigt till mitt morgonmöte på banken. Hur som helst kirrade jag ett bolånelöfte. Sweet. Hemnet är min bästa vän!

Av Sofia - 19 juli 2011 10:39

Visbykvällen var sagolik. Det kändes lite som Umeå på dansgolvet och jag kunde nästan hela Carolas "En evighet" av någon svårförklarad och outgrundlig anledning. Fint var det i alla fall. Och nattbussen var också en upplevelse. Fest hos Mangaaaaan!


Sista dagarna på Gotland tillbingade vi på raukjakt, blickade ut över fantastiska vyer vid Klinten och så vidare.


Nu är jag tillbaka i storschtan och har mestadels myst med Ulfen. Igår var jag även en sväng till Frida och Cleo i Bagis. Hon är så duktig på att gå nu lilltjoppan. Sist vi hängde lurade jag henne att gå och bara hålla i en hand. Hon kunde! Men är fortfarande lite feg...

Igår slappade jag även en del på Bredängs Camping med mormoran och Bosse som tydligen var i krokarna. Så. Ja. Nu har jag hunnit med lite husvagnsliv denna sommar också! Toppenkul. Fyra av fem toasters. Lätt.

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards