Alla inlägg under augusti 2011

Av Sofia - 22 augusti 2011 20:46

I helgenjobbade jag mina sista schemalagda assistentpass med Gussinussi. Det kändes märkligt att gå hem därifrån och inte veta när jag kommer tillbaka. Men vi lär nog ses. Kanske till och med förr än senare.


I lördags drog jag från ett barn till ett annat och vaktade Cleolunsen på kvällen. Det gick utmärkt. Nu har hon kommit upp i en sådär rolig ålder så man kan busa med na.


Söndagen avslutades med bio i sällskap av finaste Ulfen. Vi såg Jag saknar dig. Första halvan var lam, andra halvan desto bättre. Det hela resulterade i alla fall i att jag klev ur biosalongen rödögd som en annan haschpundare. Den var med andra ord skitasorglig och fin i sin helhet. Se den, men kanske inte på bio.



Nu ska jag packilacka för om cirkus nio små ynka timmar sitter jag på ett plan  min familj i Zakynthos. Sweet. En resa till varmare breddgrader känns helt rätt i tiden!

Av Sofia - 18 augusti 2011 22:57


Jomensåatte. Ansiktsmask och håroljetjoho, det är grejer det! Hur det gick att vaxa benen? Ja, gick gjorde det ju. Men om jag ska vara ärlig fattar jag inte riktigt grejen av flera anledningar. Några av dem är följande: 1. man måste spara ut håret för att man ens ska kunna göra det. 2. det tar längre tid än att raka. 3. det gör ont! 4. man får röda prickar av det. Shhuu. 


Sen kom jag ju på att jag glömt berätta en massa grejs i veckan. Typ som att jag var på en teaterföreställning igår där två av mina prima vänner skådespelade. Det var topp! En spänningshöjande detalj var också att taket mitt under andra akten rasade in på mig. Intressant.


Jag har även varit hos farbror doktor för min fläskfot. Han trodde det satt nån propp eller något i magen så det blev remissat till högre instanser. Snart har den här svullna sagan förhoppningsvis nått sitt slut.


Och idag fyller Renen år. Grattis på dig sköning!  

 

Av Sofia - 18 augusti 2011 20:45

Jag har slappat efter med The Office-tittandet och har plöjt lite säsong sju denna afton. Två scener har hittills fått mig att böla. Först när Michael friade så himla fint. Och sen det här:



Älska The Office! Nu ska jag vaxa benen för andra gången ever. No pain, no gain! Tjarå.

Av Sofia - 16 augusti 2011 17:59

Gilla Escape 360° på fejjan så blir jag glad!


Annars är det ett jäkla fläng på mig. Det var mys att ha familjen här. Imorse stack de till G-land och om en vecka möter jag upp dem vid beachen i Zakynthos. Sweet.


I övrigt budar jag mest på ett ruckel i Farsta centrum. Håll alla tår ni har.

Av Sofia - 13 augusti 2011 22:49

Imorse sov jag till långt efter lunchtid vilket var märkligt med tanke på den relativt lugnlugna gårdagskvällen. Nåväl, ett par öl på Medusa med myssällis var åtminstone värt den sovmorgonen.    


På slutet har jag hängt alldeles lagom mycket med Frida och Cleo. Hittils 50 % av veckans dagar så att säga. Sist kollade vi på en lägenhet. Idag rensade vi garderob, åt god middag och maränngswiSCH.


Snart trillar hela familjen in här. De drar till Greklandet en vecka innan undertecknad hookar på. Fatta att jag blev nöjd när jag såg det här.

Av Sofia - 11 augusti 2011 22:35

...annars sover jag mest över hos folk (typ kussen och karln) och glider runt på lägenhetsvisningar. Var och spanade in ett riktigt fräscht crib idag. Ett sånt jag skulle ha råd med, men inte tjäna någe vidare på sen när jag får för mig att sälja. Jag har således beslutat mig för att ställa in siktet på renoveringsobjekt. Kvällen har därför tillbringats på jakt efter snygga schackrutiga golv och sådana i vit ek. Mmmm!

Av Sofia - 8 augusti 2011 21:22

Orka lägga ut en lya för 895 när den kommer att landa på cirkus 1,3 mille? Lite kul med budgivning var det visserligen i alla fall. Ungefär som poker. Tyvärr är jag uppenbarligen lite short stack.


Idag var jag och tittade på den här lyan. Jag kommer aldrig att ha råd, men jag kunde ändå inte hålla mig därifrån. Så sjukt fin! Skulle typ kunna ge min vänstra hand för den. Jag tvivlar dock på att det skulle räcka… Trissvinst? Ge mig!

Av Sofia - 7 augusti 2011 21:10

    Foto: Fastighetsbyrån Swedbank                


Ballen med den här utsikten kan bli min. Jag var på min första lägenhetsvisning idag. Allvarligt, det tog fem minuter att knixa till Globen. Det är den optimala lyan till hockeysäsongen om inte annat. Har en del att fundera över...

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards