Alla inlägg under september 2011

Av Sofia - 28 september 2011 21:03

I helgen ska jag alltså till Skellefteå för att ta ett sista avsked av min farmor. I skrivande stund försöker jag välja kläder till begravningen och en märklig känsla har infunnit sig. Jag tror inte riktigt jag fattat än.

  Farmor, lilla farmor, vem var väl som du?

Av Sofia - 25 september 2011 23:39

I torsdags såg jag och Patrik Slagsmålsklubben.

Spola fram till 1.50 för att fatta röjfaktorn.


I fredags sket det sig med Maggio-sällis så istället film-

kvällade jag med min älsk. En riktig gammromance fick det bli.



Igår kom Martin hit på morgonen och idkade Alfapethäng med mig och

Ulfen. Det var mycket angenämt trots jag inte vann (!)


 

Och på kvällen skulle ett av världens kanske finaste brudpar firas av. Stort tack!


 

Av Sofia - 19 september 2011 23:45

Ibland gäller det att tänka till när man jagar intervjupersoner och alla sätt är som bekant bra utom de dåliga. 


För fler inlägg av den här kalibern följ ESCAPE 360ºs helfärska redaktionsblogg. Den hittar ni HÄR!

Av Sofia - 17 september 2011 21:27

Konserten var självklart både kalas- och konfettibra. Fällde en liten smygtår till It takes a fool to remain sane. I övrigt var alltihopa en riktig hejbrakadundrarglädjekavalkad. Ett värdigt avslut på en fantastisk bandhistoria helt enkelt.

Av Sofia - 15 september 2011 23:40

Jag grät ut det mesta som fanns att gråta ut natten till igår, därför kändes det någorlunda okej när samtalet om farmors bortgång kom igår morse. Allt hade tydligen gått väldigt lugnt till och farfar och alla hennes tre barn var med när hon tog sitt sista andetag. Pappa beskrev det som "fint".


Kom påse så ska jag blåsa upp dig.

-------------------------------------------------------

I övrigt håller jag ett högt tempo. Det är mycket på gång och när det är mycket på gång mår jag som allra bäst. Igår var jag på smyginvigningen av restaurangen Miss Voon. Trevligt värre och maten (som kom i fyra rätter) var mumma, trots att den såg lite mysko ut stundtals...


Och idag rök ankleversoskulden 104 meter över marken på  Och himlen därtill. Utsökt! Ibland är det tur att man är samvetslös köttätare.


 

Kvällen vigdes åt att spana in guldgossen Daniel Adams-Ray. Jisses vad det röjde. Han fick dessutom scensällskap av Petter, fröken Maggio och Tensta. En alldeles lagom uppvärmning inför The Ark imorgon skulle jag kalla det.



Tilläggas bör dock att jag nog är lite underytanledsen över farmor. Jag är alldeles för bra på att stänga av. Det kommer nog ikapp mig på begravningen. 


Kom påse så ska jag blåsa upp dig. 

Av Sofia - 12 september 2011 19:04

Igår fick jag äntligen gå på Gröne Jägaren! Jag har försökt ta mig dit ända sedan jag flyttade ner ungefär. Snobbarna i min umgängeskrets har dock blåvägrat följa med mig och inte vill man sätta sin fot där ensam inte. Hur som helst är Ulfen inte den som är fin i kanten och igår gick vi dit post-ironiskt (som han uttryckte det). Vi tog söndagserbjudandet - stor stark och plankstek. Lite baconlindat slank också ner (White Trash of the Day). Sedan såg vi Bridesmaids, äntligen!


 

----------------------------------------------------------

På fläskfotsfronten föga nytt. Men idag har jag varit på en såndär datortomografi. Trots att jag under en timme drack två liter kontrast fick de injicera ytterligare i blodet när jag låg på bristen.


"Nu kommer det att kännas varmt i hela kroppen och som att du ska kissa på dig, men det gör du inte..."


 

Sant! Blev tvungen att känna på strumpbyxorna flera gånger efter undersökningen - för det kändes verkligen som att jag kissat på mig! Lite läskigt var det att ligga i den där apparaten också, men fort var det gjort! Håll tummarna för att vi löser mysteriet nu.

------------------------------------------

Mina problem känns dock aningen världsliga. Igår ringde Nordmaling och berättade att farmor ligger inför döden. Det känns underligt för mig som aldrig tvingats förlora en far- eller morförälder tidigare. Samtidigt känns det som att jag tar det nästan äckligt bra. Jag tror det har att göra med att jag redan sörjt hennes försvinnande. Farmor har inte varit sig själv på många år och därför kanske jag redan hunnit bearbeta allt. Hennes tid är kommen, det är en fråga om dagar efter vad jag förstått och jag är övertygad om att hon kommer till en bättre plats när hon väl bestämmer sig för att gå. Mina tankar går just nu till farfar, papi och hans syskon. Där det gör ont gör det riktigt ont.

Av Sofia - 10 september 2011 22:12

Somliga har uttryckt att de saknar mitt bloggande. Och för er som inte redan visste det - jag faller för smicker! Ofta och alldeles för lätt. Och dessutom är jag här för att behaga. 


Sen sist har jag varit i Grekland med finfamiljen. Det var givetvis fett.



        



 


    


Jag har även varit på Redline. (Gammal film, men så ni fattar konceptet)



Min lilla lillebror har fyllt år!

 


Jag har sett Jakob Hellman....

 

Foto:Gröna Lund           

...Hoola Bandoola Band...

 

Foto: Gröna Lund              

...och Håkan!

 

Foto:Gröna Lund               

Jag är även hunnit vara sjuk, jobba, få ofantligt många nya läkartider för fläskfoten, hänga med gamla kursare och massvismysa med Ulfieboy. Live is life så att säga. 


he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards