Alla inlägg under oktober 2011

Av Sofia - 31 oktober 2011 23:01

Såhär såg jag ut när jag rensade kattlådan för ett par år sedan.

Fick bilden mailad till mig förra veckan. Jag ser humorn.  

Av Sofia - 24 oktober 2011 23:24

Min brandvarnare har slutat funka och det behövs uppenbarligen en expert för att ta

ut batterifanskapet ur den. Det där pipet var trettionde sekund har börjat bli en aning

irriterande vid det här laget.


Men jag uckar på och lär mig mer och mer. Det gillar jag. Hoppas inte STIM hör av sig

kräver mig på pengar för att jag lirar vissa låtar (som de gjorde nyligen angående våra

spexföreställningar i våras = ännu en sak att fixa redovisningshelvetesskit till.)


Och bostadssituationen börjar komma ikapp mig. Hemnet känns inte "roligtochspännande"

längre. Det känns som ett nödvändigt ont. När jag gick igenom Rom-bilderna ville jag allt

annat än att vara hemma igen. Fy tusan vad skönt det är att fly verkligheten en stund.

Ja, det var defenitivt värt mördarträningsvärken!


 

Av Sofia - 23 oktober 2011 16:22


ROM


   

En fantastisk stad! Jag helgillart!

Av Sofia - 11 oktober 2011 21:43

Igår fyllde min äldsta lillasyster systemetgammal. Galet vad stor hon har blivit. Det känns som att hon snart kommer att vara ikapp och förbi! Och idag stack hon iväg till London med sina polers. Hej och hå! 


När jag fyllde år skrev Julia följande om mig i sin blogg:


I can't begin to describe hur bra hon är på alla sätt och vis. När jag var liten var hon min största idol och jag hoppades att jag skulle bli som hon när jag blev stor - en person som alltid är glad och man alltid känner sig bekväm med!


Jag kan bara säga right back at ya sis'! Förutom idol-biten då (ibland var du bara en jobbig lillsyrra.) Men som allra mest har vi väldigt, väldigt roligt tillsammans...




 
       

Stort grattis på 20-årsdagen gumseliplums!    


----------------------------------------------------------

Igår spelade jag för övrigt poker live första gången på sjukt länge. Om jag trivdes där bland whiskey, flottiga pizzor, folköl och sju grabbar? Ja. Och inte gick jag back heller. YEAY! Jag high five-ar mig själv lite grann.

Av Sofia - 9 oktober 2011 23:33

Jag kan med stor glädje meddela att helgen varit en himla fin en. Familjen rumlade in i storstaden sent på torsdagskvällen och jag har hängt en hel del med dem.


I fredags kidnappade jag med min yngsta lillasyster till födelsdagsfirandet av finaste spexar-Dennis. Karaokeklubb och efterföljande pubhäng. Det var skojs! Och undertecknad blev aningen suddig, precis som den enda bilden...


 

Igår mådde somliga således som de förtjänade men det hindrade en inte från att vara i full gas! Först blidde det hockey på Hovet (Solna AIk - AIK, 2-0). Mindre rolig match, men fortfarande kul att se mina svartgula pojkar lira live givetvis.


Efter det bar det av till Bio Söder för att se Woddy Allens nya Midnight in Paris. Jäkligt bra film även om trailern är aningen anspråkslös.


Sen såg vissa av oss lite farliga ut. Rolig kuriosa är att jag nästan råkade riva pappersdekoren på bild 1 över mig. Så kan det vara.


   

Idag har jag mest sprungit runt på visningar och krubbat med den andra galningen på bild 2. Sweet dude.

Av Sofia - 6 oktober 2011 19:49

Ursäkta bloggdöden men jag orkar inte data när jag kommer hem eftersom jag datar hela dagarna på jobbet.


För att sammanfatta det hela: Norrland var härligt. Begravningen var fin. Jag fick se Skellefteå AIK spela på hemmaplan och vinna efter tre (tre!) mål i boxplay. Jag försöker för närvarande lära mig spela ukulele. Igår var jag och såg White Lamb spela på Bara Vi. En gammal Umeå-kompis lirar i bandet och det var minsann ett kärt återseende. Annars är det lugna puckar som råder och ikväll drösar familjen ner här. Mys!


Om ni vill hålla er uppdaterade på vad jag pysslar med på arbetstid ska ni som sagt spana in Redaktionsbloggen.  Well, well.

he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards