Alla inlägg under december 2011

Av Sofia - 12 december 2011 21:07

Vad är väl en bal på slottet? Förmodligen inte lika värd som Nobelmiddagen i alla fall! Jag tror inte riktigt jag fattat  det än. Jag var där! Det är mäktigt i sig. Att jag dessutom hade så pass tur att jag blev placerad så jag hade uppsikt över hela honnörsbordet under middagen var en bonus.


   

Innan fingästerna kom laddade vi med champagne nere i källaren och fick våra ackrediteringar - licens att preppa, banketta och dansa. 


       


Sen var det dags för middag och jag kan meddela att Tranströmer inte var den enda som lyfte på locket för tidigt... Desserten, mousse aux mandarines et chocolat blanc sur fond de cannelle, garnie de framboises fraîches et en pâte de fruits, och champagnen, Fourny Blanc de Blancs Premier Cru, var lätt det godaste (och det kommer från en som vanligtvis är huvudrättsmänniska).


Sen var det dags för vårt flaggande i trappen under talen. Här kan ni se klippet. Och ja, jag nös direktsänt. Kika vid 35.42 Efter det dansade vi loss i Gyllena Salen. Tyvärr rådde strängt fotoförbud under hela kvällen (något som Ohly, bland andra, gav blanka fan i) så det här bilderna är de enda vi vågade ta.


     


Roligast var efterfesten vid universitetet och speciellt när en viss herr Bildt uppvisade sin fantastiska taktkänsla till nåt R'n'B-dunkadunka. Även frugan var på hugget.


Jag: Satan vad varmt det är!

Anna Maria: Ja, satan!


he ä inte lätt när he ä svårt

jag kan twittra också

för exakt nåt år sedan...

sök

fråga mig

12 besvarade frågor

senast

pokiepoke

år efter år efter år

too cool for school

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

hur många?

pipip

lite olika


Skapa flashcards